Death Valley National Park

>> mandag den 1. november 2010

Dagen startede tidligt ud, da Heidi, little Ernie og jeg satte os ind i bilen om morgenen og kørte mod Death Valley. Jeg havde stort set ikke sovet hele natten, så jeg sov det meste af vejen. Vågnede dog op, da vi stoppede for en lille pause, og Ernie ville underholdes. Han endte med at forelske sig i mit kamera!


Mig og Ernie foran "The Last Supper"-figurerne lige uden for Rhyolite.

Første stop var en lille ghost town (en forladt by) kaldet Rhyolite, som lå i midten af ingenmandsland. Det var en samling af gamle ruiner midt ude mellem bjergene, hvor vi valgte at spise vores medbragte frokost. Vi fik også kørt på de lige veje, som bare fortsætter lige ud i uendeligheder, som det vestlige USA er så kendt for.


Den lige, amerikanske vej uden nogen ende. Timevis af kørsel uden at dreje hverken til højre eller venstre.

Bagefter kørte vi videre ind mod selve nationalparken, hvor vi på vejen stoppede op for at fotografere og tage det fantastiske landskab i betragtning. Der er ikke rigtigt ord nok til at beskrive, hvor utroligt et syn det er, med alle bjergene rundt omkring en. Billederne siger måske end del, men det er langt fra nok. Jeg er virkelig gået hen og forelsket mig i det vestlige landskab.


Ernie med sin elskede football, med den mest fantastiske udsigt i baggrunden.

Rigtigt skulle vi til Scotty's Castle, som ligger lidt længere oppe i parken, men fordi vi kørte forkert og farede en smule vild, blev det for sent til at tage derhen. Vi tog et stop på Furnace Creek Ranch, hvor min mor og jeg overnattede for næsten præcis to år siden, på vores køretur gennem de vestlige stater. Det vakte gode minder :) Efter et smut forbi informationskontoret, hikede vi efterfølgende i Natural Bridge Canyon, men det var dog kun ½ mile, eftersom Ernie og jeg var trætte. På vejen hjem stoppede vi i byen Pahrump, som ligger på den anden side af Mount Charleston fra Las Vegas, og spiste asiatisk fast food på Panda Express.

Mig og Ernie som kravelede op mellem bjergvæggene, mens Heidi stod klar med kameraet.

Det var en lang dag, specielt fordi jeg var utrolig træt, men er glad for at have fået denne oplevelse med. Jeg elsker bjergene, som er overalt her i Nevada, og jeg elsker at se nye steder eller genopleve de gamle.
I morgen bliver en forholdsvis travl dag indtil om eftermiddagen, og har desuden også en bunke lektier, som jeg skal have lavet. Kun en dag tilbage af 5-dages weekenden!

4 kommentarer:

Anette,  2. november 2010 kl. 00.08  

Fie.. Jeg kom til at tænke på noget.. Savner du ikke rigtig dansk rugbrød? O:

Mor,  2. november 2010 kl. 01.11  

Hej skat.

Helt specielt at læse dette blogindlæg da vi jo sammen har været der. Furnache Creek Ranch husker jeg så tydeligt - et dejligt sted midt ude i ørkenen. Husker tydeligt den restaurant vi spiste på og hvor vi sad i lokalet :-) Og de havde en skøn swimmingpool.

Kan godt forstå at du elsker bjergene - og dem er der en del af i den vestlige del af USA :-)

Elsker og savner dig <3 Mindes vores dejlige ferie sammen for 2 år siden - og glæder mig over at genopleve noget af det igennem dig - TAK.

Grethe,  2. november 2010 kl. 19.03  

Utroligt smukt, et syn man bør opleve i virkeligheden

Anonym,  18. september 2011 kl. 15.48  

har selv været en tur i USA :D og jeg overnattede præcis på det samme hotel :) og ja de havde en fantastisk pool :P

//L.

Send en kommentar