Election Day

>> tirsdag den 2. november 2010

For at undgå fremtidig forvirring, så må jeg lige nævne, at det i dag var valgdag i hele USA. Det har på det seneste været en del snak om de forskellige kanditater, hvilket jo er et stort tema her i staterne - republican or democrat?
Jeg skulle rigtigt have taget med Shelby til Boulder City og løbet med hende, men jeg endte op med at måtte aflyse det. Hun skulle hente noget i Henderson (nærliggende by), som først kunne hentes kl. 8, og jeg var nødt til at være tilbage før 8 pga. vores student council fundraiser.

Klokkken halv 9 hentede Katie og hendes far mig, og efter at have samlet Emilee op på vejen, kørte vi mod vores student council fundraiser. Det tog lidt tid at finde derhen, eftersom der ikke rigtigt var nogen, som vidste hvor det var, men frem kom vi dog. Det viste sig, at vi skulle gå rundt fra dør til dør parvis.
Katie og jeg blev sammen med Emilee og Brynn kørt af Mr. Kloeker, vores student council advisor. Han satte Katie og mig af i vores område, hvorefter vi tilbragte de næste tre timer på at gå fra hus til hus og gentage "Hey, my name is ... and I'm voluntering for the Nevada Democratic Party. Can Senator Reid count on your vote in the election?". Der var stort set ingen hjemme nogen steder, og det var et ret ghetto nabolag. Mr. Kloeker blev senere ringet op af skolen, som havde fået nys om hvad vi foretog os. De ville ikke have, at vi gik rundt i ukendte nabolager og støttede en kandidat, så vi blev alle sendt hjem. Jeg klager dog ikke :)
Emilee, Yessenja og jeg fik et lift af Katie og hendes far, som satte mig af hos Shelby. Hun havde rigtigt haft planer til frokost, men eftersom begge vores planer blev aflyst, tog vi ud at spise frokost. Vi havde knap nok kørt i 10 min, da vi opdagede at der kom røg op fra hendes bils motor, så vi måtte stige ud og ringe efter hendes forældre, som kom og byttede bil. Der var vidst en beholder med væske, som var utæt - og den er endda lige er blevet repareret.
Da det var ordnet, kørte vi hen og spiste på Subway, som forresten har de lækreste sandwichs! Derefter var vi en tur i Walmart for at lede efter gode dvd'er til Shelby's samling, hvilket endte med én dvd. På vejen hjem spottede vi en Sonic, og kom lige i tanker om, at de har Happy Hour mellem 2pm - 5pm (halv pris på alle drinks), så vi måtte lige indenom og tanke op. Fik mig en stor Powerade Slushie, mums :)



Resultat af valgdagen her i Nevada (?). Harry Reid (democrat) og Sharon Angle (republican) var hovedmodstandere.

Da jeg kom hjem læste jeg kapitlet i min historiebog færdig, hvorefter jeg tog mig en lur. Skulle egentlig kun have sovet i en time, men jeg hørte ikke mit ur, og endte med at sove i næsten tre timer. Jeg vidste knap nok hvor jeg var, da jeg vågnede, og troede oven i købet at det var onsdag morgen. Ja, jeg var vidst godt rundt på gulvet, haha.
Vågnede op lige i tide for en smule aftensmad, selvom jeg ikke var så sulten efter Shelby's og min sene frokost. Fandt ud af, at ingen vidste at jeg var kommet hjem, og troede at jeg stadig var hos Shelby. Bagefter læste jeg i bogen Killer Angels, som handler om den Amerikanske Borgerkrig, og som jeg skal have læst færdig og skrevet et essay om til om 3 uger, mens jeg samtidig laver 3 andre projekter. Hurra for U.S. History på Honors-niveau... not!

2 kommentarer:

Grethe,  3. november 2010 kl. 04.38  

Dejligt med gode venner og laaaang weekend

Mor,  3. november 2010 kl. 11.56  

Hej skat.

Du var fra starten ikke begejstret for dit student council arragement i dag - så heldigt at det blev stoppet halvvejs. Og så fik du i stedet nogle gode timer i Shelby's selskab :-)

Dejligt at være på forkant med lektierne - til gengæld er du på bagkant med søvn :-)))

Elsker dig verdens bedste Tulle <3

Send en kommentar