1. søndag i advent

>> søndag den 28. november 2010

Min første søndag i advent var ganske begivenhedsløs. Jeg stod op klokken 8 for at tage et bad og gøre mig klar til at gå i kirke, da jeg finder ud af, at vi ikke har noget varmt vand. Kort efter kom Micah og sagde at hun var syg, så vi kunne blive hjemme fra kirke. Derefter sov jeg i endnu en times tid, hvorefter jeg stod op og begyndte at vaske tøj.
Lidt før middagstid skypede jeg med familien Ægidius. Det var som altid skønt, selvom de var pænt irriterende, sådan som de viftede omkring med deres nybagte julegodter og spiste dem med velbehag foran kameraet. Savnede at være med til den årlige december-hygge med Ægidius'erne på første adventsdag, hvor der laves juledekorationer og bages vaniljekranse, brunkager og alskens andet godt julebag. Bagefter skypede jeg med min mor, som lige i øjeblikket er på en mindre ferie i Tyskland. Hvis ikke det var for Salt Lake City, ville jeg måske være lidt misundelig. Det var i alt faldt rigtig dejligt at få skypet med dem alle sammen

Resten af dagen brugte jeg til dels til at trække tiden ud foran computeren, vaske tøj og skrive halvdelen af min historiestil. Lidt før klokken 8 kørte Micah og jeg til McCaren Airport, hvor vi hentede Heidi, Mike og Layne, som kom hjem fra en uges ferie i London. På trods masser af uheldige hændelser, havde de haft en god uge sammen med Claire, som kommer hjem om uges tid.
Fordi vi har fået slebet gulvene mens vi har været væk, er det hele ret kaotisk her i huset. Der er ingen møbler nedenunder, ingen vand eller gas i køkkenet og meget begrænset forråd. Det gør mig dog ikke så meget - jeg ville bare mest af alt gerne have nogle ekstra fridage. Jeg føler mig på ingen måde klar til at vende tilbage til skolen i morgen, med alle dens prøver og lektier...


Min lillesøster og Karen, som driller mig med deres lækre julesmåkager over skype, hvor jeg ikke kan stjæle dem!

2 kommentarer:

Grethe,  29. november 2010 kl. 12.29  

Hej Sophie
Så er vi hjemme på den lille ø igen, ikke meget sne her. Jeg synes også godt fridagene kunne vare lidt længere.
Du kan da håbe på, de sender lidt smagsprøver med Post Danmark:)

Mor,  29. november 2010 kl. 13.00  

Hej min dejlige datter

Dejligt at skype med dig 1. søndag i advent. Savnede dig specielt meget på denne dag som indikerer at julen så småt er begyndt.

Som jeg vist har sagt rigtig mange gange : man skulle altid ha fri på en fridag :-)

Håber at du kommer godt igennem skoledagen og fodbold - og håber at en pakke venter derhjemme.

Elsker og savner dig min skat ♥

Send en kommentar