Hard lockdown

>> torsdag den 18. november 2010

I dag tog jeg langt om længe den sidste færdighedsprøve; videnskab. Det var nok den sværeste, da det var en blanding af fysik/kemi/biologi, og nogle af spørgsmålene var skrevet på en ret forvirrende måde. Men jeg er bare glad for, at det er overstået!
I student council gik vi i dag rundt og hang sedler op. Jeg gik sammen med Maybelline, og lige som vi skulle til at forlade cafeteriet, blev alle dørene overalt på skolen lukket og låst. Vi fik at vide over højtalerne, at skolen var placeret under 'hard lock down', hvilket betyder, at alle døre bliver låst og ingen må forlade lokalerne, samt alle indgange til skolen bliver spærret af. Efter at have siddet i cafeteriet og snakket og spist chips i lidt under en halv time, ringede klokken til 2nd lunch, hvor vi fik at vide, at vi nu var under 'soft lock down', hvilket vil sige, at man kan bevæge sig rundt inde på skolens område.
Efter spisefrikvarteret fandt jeg ud af, at det skyldtes, at tre unge mænd havde prøvet at bryde ind i en ældre mands hus, og at manden havde skudt en af dem. For her i USA er det nemlig lovligt at skyde alle og enhver, som opholder sig ulovligt på din grund! Efter min mening en ubehagelig og skræmmende regel, som ikke er blevet tænkt igennem, før den blev gjort til lov. Men vi blev altså sat under lock down, fordi de havde kurs mod vores high school med pistolen.
Lidt før klokken ringede efter sidste time, blev soft lock down løftet og vi kunne bevæge os uden for skolens område igen. Meget heldigt, eftersom sportsarealerne ligger udenfor skolens porte. For link til nyhedsartikel, klik her.

Efter fodboldtræning fik vi udleveret en kæmpe spillertaske hver (kun til låns), samt mere fundraiser-halløj. Vi bliver nødt til at fundraise en masse, for pigernes fodboldhold har åbenbart ikke nogle ting. Bagefter fik jeg et lift hjem af Carrie, hvorefter programmet stod på lektier, lektier og pakning for de næste 9 dage. Efter en omgang aftensmad for et mexicansk spisested, pakkede jeg lidt mere, samt hjalp med at flytte møbler rundt. Køkkenet og de to stuer er helt bare, fordi trægulvene skal slibes eller noget i den retning.
En sjov lille detalje; der er en orange kat, som har gået rundt og rundt om huset hele dagen og miavet konstant. Heidi siger, at det er nogen, som har efterladt den i området - jeg kan ikke forstå, hvordan nogen folk bare kan gøre sådan noget! Ville ønske vi kunne adoptere den, men de er vidst ikke så meget for katte, plus Wishbone ville nok ikke synes om den.
I morgen tidlig forlader vi alle sammen huset, og kommer ikke tilbage igen før weekenden i næste uge. Jeg tager min bærbare med, så forhåbentlig kan jeg få internetforbindelse og holde jer opdateret undervejs - for ikke at glemme skype i weekenden!


Min kuffert og sportstaske, som stadig ikke er færdigpakkede. Jeg må hellere blive færdig!

3 kommentarer:

Mor,  19. november 2010 kl. 15.31  

Hej min dejlige Tulle ♥

Du får da oplevet noget. Denne gang en af de mere skræmmende af slagsen. I mine øjne skræmmende at man har lov til at skyde folk som opholder sig ulovligt på fremmed område.

Lektier, lektier, lektier - håber det letter lidt efter weekenden.

Jeg er ganske sikker på at katten ville få et godt hjem hos jer og hos dig i særdeleshed men den gamle Wishbone har nok også lidt at skulle ha sagt :-)

Håber du får en dejlig weekend (trods lektier) hos Melissa og Ernie.

Glæder mig til at høre fra dig.

Elsker og savner dig <3

Grethe,  19. november 2010 kl. 15.37  

Hej Sophie
Det var da en uhyggelig oplevelse, godt at skolen er obs på situationen.
Her er der også en orange kat, den bor i genbohuset:)
Vi har haft Johnna og Rita til middag. Som altid har det været hyggeligt at være i deres selskab

Minun Nimeni on Julia 20. november 2010 kl. 01.07  

Wow! That is scary! I would be so freaked out! But i guess that is because we dont have guns in Australia, but still! Freaky!

Send en kommentar