Soccer intramurals

>> mandag den 8. november 2010

Efter skole i dag var jeg til soccer intramurals for første gang, altså træning før sæsonstart. Det var pænt koldt og det blæste en del, men vi overlevede de frysende 18 grader! Træneren, Mr. Montague, kørte afsted i sin bil lige så snart vi havde varmet op, og overlod derefter træningen til varsity-pigerne fra sidste år.
Opvarmningen bestod af løb, hvor alle os cross country løbere stort set udgjorde spidsen. Bagefter lavede vi nogle boldøvelser med hoved, bryst og afleveringer. Efterfølgende blev vi delt op i to grupper. Den ene gruppe blev delt op i to hold, hvorefter de øvede boldbesiddelse, hold mod hold. Den anden gruppe skød skiftevis på to mål.
Jeg kom i den modsatte gruppe af Dena, Jessica og de andre piger, som jeg kender gennem cross country, og nogle af pigerne i min gruppe svinede målmændene til. Men grupperne skifter jo fra dag til dag, heldigvis! Der var en masse nybegyndere i min gruppe, og da vi spillede om boldbesiddelse, var vi stort set kun 4 - 5 stykker på mit hold, som spillede bolden rundt hele tiden - næsten uden modstand fra det andet hold.
Jeg har aldrig været den bedste til at skyde på mål, så den øvelse var ikke lige min yndlings. Mine evner ligger mere i at spille bolden rundt og stjæle den tilbage. Det var i det hele taget en nem træning. Tror sagtens jeg kan kvalificere mig til at komme på et hold, når vi har try-outs på lørdag. Spørgsmålet er bare, om jeg er god nok til at komme på varsity, eller om jeg skal spille på junior varsity?

Layne hentede mig efter træning, og efter en hurtig tur forbi Fresh & Easy, stod det på lektier. Fik læst en del i min historiske novelle, samt støvsuget i stuen. Senere på aftenen tog Mike, Heidi, Layne og jeg over til nogle af Mike og Heidi's venner gennem kirken, hvor en dame havde inviteret os forbi for at høre hendes konverteringshistorie.
Det var virkelig en fantastisk fortælling, og meget dyb. Hendes forfædre kom fra Norge og var lutheranske, og de flyttede til Canada, hvorefter hun endte op i Las Vegas, og blev medlem af den mormonske kirke. Der var meget mere til historien, men jeg vil ikke gengive den her. Men helt klart en velfortalt og tankevækkende fortælling.
Hendes hus, som vi også fik en rundtur af, var helt utrolig stort og luksuriøst. Designet af hendes selv fra bunden, med kæmpe vinduer, terrasse med udsigt over hele dalen (altså hele byen), pool i haven, mange soveværelser osv. De fleste huse er indrettet med lidt gamle møbler, så det ser rigtig viktoriansk ud. Ganske fantastisk!

4 kommentarer:

Mor,  9. november 2010 kl. 12.30  

Hej skat.

Frysende 18 grader skriver du - her var det 4 grader da jeg kørte hjem fra motionscentret :-)

Dejligt at læse, at du er kommet godt i gang med soccer træningen. Og så må lørdagen vise om du skal på det ene eller andet hold - men jeg kender dig godt nok til at du vil slås for en plads på varsity - og husk at hver spiller på holdet har sine styker og svagheder.

Konverteringshistorie - det lyder rigtig spændende. Personlige fortællinger af selvoplevede ting appellerer til de fleste.

Elsker og savner dig <3

Grethe,  9. november 2010 kl. 13.43  

Hold da op, det var da en af de mere spændende dage. Man kan da sige, hun er kommet langt omkring, både med religion og valg af bopæle.
Mon ikke du har en god chance på holdet, venter spændt.
Nyd du bare de 18 grader, vi har haft 4 her idag, ikke meget sommer over det.

Karen,  10. november 2010 kl. 11.24  

Hej Tulle. Hvorfor stopper Cross Country sæsonen? Kan du så ikke løbe mere i år? Havde du på forhånd valgt at spille fodbold, eller er det kommet til derovre?
Er sikker på at du nok skal komme på varsity. Du er jo rigtig god til fodbold. Kys og kram

Sophie 13. november 2010 kl. 10.59  

Karen- Herovre er sporten delt op i tre sæsoner; efterår, vinter og forår. Cross country er en efterårssport, så den stoppede her i starten af november. Fodbold (piger) er en vintersport, så den starter op fra i næste uge, så jeg har hele tiden haft planer om at komme på holdet. I foråret har jeg tænkt mig at løbe track & field, som er atletik :)

Send en kommentar