Soccer try-outs

>> lørdag den 13. november 2010

Om morgenen stod den på try-outs for pigefodbold, hvilket vil sige, at man møder op og laver nogle øvelser, hvorefter træneren bestemmer, om du er god nok til at komme på holdet eller ej. Så klokken 8 om morgenen stod jeg klar på skolens fodboldbane, sammen med en masse andre piger, i håb om at få lov at spille fodbold for Vegas.
Noget af det første, som vores træner - Mr. Montague - sagde til os, var at seniors og juniors kunne kun komme på varsity (førsteholdet), og freshmen og sophomores kunne kom automatisk på junior varsity (andetholdet), medmindre de var gode nok til at komme på varsity. Så hvis du som junior/senior ikke er god nok til at spille på førsteholdet, så kommer du altså ikke til at spille fodbold.
Først løb vi tre runder rundt om sportsarealet, hvilket er mellem 1 - 1½ mile. Eftersom jeg har været vandt til at løbe cross country, var dette ikke nogen svær opgave, og jeg klarede det som den hurtigste af alle, med en tid på 9:15 min.
Derefter blev vi delt op, så juniors og seniors var sammen, og freshmen og sophomores var sammen. Vi fortsatte så med boldøvelser, bevægelsesøvelser, styrketræning og spillede en smule. Til sidst spillede vi bare om boldbesiddelse, mens Mr. Montague trak os til side to-og-to, og sagde at vi skulle komme igen på mandag kl. 14.
Da vi så var færdige, fik vi at vide, at dem som var blevet bedt om at komme igen på mandag, var dem som var kommet på varsity. Jeg blev virkelig glad, eftersom jeg var bange for, at jeg havde mistet nogle af mine færdigheder. Tror nu alligevel, at det at jeg var den hurtigste løber af alle gav et kæmpe bonus! Men lige meget hvad grunden var, så er jeg utrolig glad for at jeg kom på førsteholdet :D

Da jeg kom hjem skypede jeg lidt med min mor. Bagefter var det meningen at jeg skulle lave lektier, men vores internet gik ned og kom ikke tilbage før næste dag, så det måtte aflyses.
Om aftenen kom Mike's gamle sekretær forbi til aftensmad. Vi spiste mexicansk mad med is og brownies til dessert. Bagefter spillede vi Catch the Phrase, som er et spil hvor du får et ord, og så skal du beskrive det, så dine holdkammerater kan gætte hvad der er. Meget underholdende!
På et tidspunkt hørte vi døren ud til garagen åbne og lukke, så vi sendte Mike hen for at tjekke efter. Han kunne dog ikke se nogen, så vi tænkte at det måtte være vinden. Næste dag (søndag) får vi så at vide, at det var Melissa og Ernie, som havde været forbi og skifte tøj, efter de havde været ovre i templet! Helt utroligt at vi ikke opdagede dem overhovedet - og vi ville aldrig have fundet ud af det, hvis de ikke havde indrømmet det!

4 kommentarer:

Anonym,  14. november 2010 kl. 16.08  

Tillykke til dig at du har kommet på varsity til fodbold!

Mor,  15. november 2010 kl. 13.49  

Hej skat.

Godt gået at komme på varsity - rigtig glad på dine vegne. Nye udfordringer venter på dig - og jeg er sikker på at du kan bidrage med andet og mere end din hurtighed :-)

Mexicansk mad med brownies og is til dessert - jeg er slet, slet ikke misundelig :-))))

Godt at I fik konstateret at der ikke var spøgelser i garagen :-))

Elsker dig <3

Grethe,  15. november 2010 kl. 14.07  

Altså, sender I bare stakkels Mike ud helt alene???? :)

Sophie 15. november 2010 kl. 20.24  

Grethe- Selvfølgelig gør vi da det, han er jo manden i huset ;)

Send en kommentar