Smør, æble og kanel

>> søndag den 7. november 2010

Jeg startede dagen med at vågne op, og tro at jeg havde sovet over mig, og de andre var taget i kirke uden mig. Efter noget tid, huskede jeg dog heldigvis på, at det er fordi vi stilte urene en time tilbage i nat, for at skifte over til vintertid. Så nu er vi atter tilbage på 9 timers tidsforskel mellem Nevada og Danmark.
Katie var endnu engang med i kirke i dag, hvilket er 3. uge i træk. Jeg var dog utrolig træt, eftersom jeg først kom hjem lidt over midnat i går, så jeg måtte kæmpe en del for ikke at falde i søvn. I dag snakkede vi blandt andet om gode og dårlige vaner til ungdomsmødet, og hvordan man kommer af med dem. En af mine dårlige vaner, er at jeg kommer alt for sent i seng. Jeg er altid træt og uden energi om morgenen, så det er noget jeg vil prøve at ændre.
Da jeg kom hjem spiste jeg en portion mac & cheese, hvorefter jeg skypede savnede mor. Fik mig et godt grin og fik endda også øvet mit franske! Som jeg før har sagt, så er skype min ellers så kedelige søndags højdepunkt. Resten af dagen blev brugt på at læse, læse og atter læse om den Amerikanske Borgerkrig og slutningen af 1800-tallet her i USA.

Vi fik alle mange gode grin i dag, da jeg prøvede at lære dem alle lidt dansk. Micah og Layne stod og gjorde klar til aftensmaden, da de spørger hvad apple hedder på dansk. Jeg brugte efterfølgende en del tid på at prøve at lære dem, at udtale vores 'æ', samt ordet 'kanel'. Eksperimentet viste, at amerikanere er nødt til at gøre deres stemmer helt dybe og hulemandsagtige, for at de kan få udtalelsen nogenlunde på plads.
Deres ven Emily kom forbi til aftensmad som sædvanligt om søndagen. Mens vi spiste, besluttede Micah sig for at hente noget smør, så hun spurgte hurtigt hvad 'butter' var på dansk, hvilket resulterede i at hele bordet prøvede at udtale vores 'ø' og lade være med at rulle deres 'r'.
Til allersidst havde vi family meeting om aftenen, inden vi gik i seng. Vi snakkede om hvad vores planer for næste uge var, hvorefter vi læste i The Book of Mormom. Jeg læste op fra den danske udgave, som jeg havde fået, hvilket var ganske morsomt. Det blev endnu sjovere, da vi fik Heidi til at læse et vers, og hun skulle udtale 'vederstyggeligheder'.
Alt i alt en meget morsom dag med hensyn til det danske sprog a lá amerikansk udtalelse ;)


Et random billede fra de gode gamle dage. Savner jer tøser ♥

5 kommentarer:

Mor,  8. november 2010 kl. 07.08  

Hej skat.

Back to basics :-) Tidsforskellen er igen 9 t :-)

Jeg er spændt på, hvordan du vil ændre din "dårlige" vane - men synes det er rigtig godt at tage fat på det - men du har mange gøremål og du er så dedikeret til at opdatere din blog hver dag som alle vi andre nyder godt af.

Jeg gad godt have overværet din danskundervisning hos familien Wixom :-) Jeg husker endnu den dansk/amerikanske kvinde vi mødte for 2 år siden i San Diego som snakkede om mormor og morfar - det lød så skægt/sødt :-)

Håber du får en god skoleuge.

LOve and miss you <3

Lillesøster,  8. november 2010 kl. 09.35  

Ej hvor gad jeg godt have hørt dem udtale det "danske sprog"! HAHA!! ;D

Det var ret ærgeligt at vi ikke kom på skype i går. Men du var ikke på da jeg var og omvendt.. øv-bøv :(

Er begyndt at ride igen. 3-4 gange om ugen!:D Lige bag ved kirken. Jeg rider mest på en der hedder toppi men jeg er også med til at træne en virkelig stædig unghest der hedder Lanzelot:D Det bliver spændende! ;D

Elsker og savner dig <3
Lillesøster

Grethe,  8. november 2010 kl. 12.39  

Dejligt med en god søndag:)

Sophie 8. november 2010 kl. 18.17  

Nikoline- Ja, du kan tro det lød sjovt! Jeg er ved at falde om af grin hver gang, og det kan altid få humøret op her i huset :)
Er ked af at jeg ikke nåede at fange jer på skype i går, vi sad alle sammen og havde et lille familie-møde efter kirke :(

Det lyder godt med noget ridning igen. Det skal jo holdes ved lige ;) Er det halvparter, eller ridder du dem for nogen?

Elsker og savner også dig <3

Anette,  11. november 2010 kl. 07.44  

JEG SAVNER OGSÅ DIG, SOPHIE! )': har bare ingen tid lige for tiden, så har lige hurtigt læst dine tre nye oplæg - det lyder fantastisk. <3

Send en kommentar