Black Friday & Temple Square

>> fredag den 26. november 2010

Jeg blev vækket tidligt om morgenen af vækkeuret, og var ude af døren omkring kl. 6. Micah, Julie og jeg kørte til South Towne Center. Det var utrolig koldt, og vi var godt pakket ind. Heldigvis var det et indendørs shoppingcenter. Vi startede vores shopping-spree i Macy's, hvor jeg hurtigt fandt den skønneste varme jakke, som var sat hele $60 ned!
Bagefter delte vi os op, så Micah og Julie gik rundt sammen, mens jeg satte kursen mod de mere ungdommelige butikker :P En del butikker havde 50% på alle deres ting, hvilket var helt utroligt. Aeropostale var en af dem, og jeg fik da også købt en del ting derinde - måtte dog opgive nogle ting, fordi deres udvalg af x-small størrelser er begrænset herovre. Fordi jeg købte for over $100, fik jeg en gratis bamse :)
Bagefter kørte vi videre til en butik med ting til hjemmet, og på vejen hjem hentede vi frokost fra Cafe Rio. Mums! Da vi kom hjem spiste vi vores lækre mexicaner-mad, hvorefter vi alle tog en lur.

Micah og mig med alle vores indkøb fra South Towne Center.

Vågnede op efter to timer, ved at Micah kom ned og sagde, at vi skulle i biografen og se Disney's nye film Tangled. Så endnu engang var det på med det varme overtøj - denne gang min nye jakke - og så afsted. Biografen lå i et udendørs shoppingcenter kaldet Gateway Mall, og vi ankom et par minutter efter filmen var startet. De nyere Disney film har efter min mening ikke haft den samme charme som klassikerne, men Tangled var overraskende god og med masser af god humor. Den kan helt klart anbefales :)

Vi var inde at se den nye Disney-film om Rapunzel, kaldet Tangled.

Efter filmen sluttede, tog vi en af togene (en blanding mellem tog og sporvogn), som man gratis kan køre med i Salt Lake City downtown. Rigtig skulle vi stå af ved Temple Square, men Julie troede vi havde taget den forkerte vogn, så vi stod af og måtte gå lidt i kulden.
Temple Square er området omkring Salt Lake Temple, hvor den mormonske kirke har sit hovedkvarter. Hvert år efter Thanksgiving og hele december måned, dekorerers området med lys, som bliver tændt hver aften. Det var helt vildt flot, og Micah forklarede en masse ting, mens vi gik rundt og så forskellige ting. Vi var også inde i en af besøgscentrene, hvor der gik en masse missionærer rundt. Vi spurgte om der var nogen fra Danmark, men der var kun søstre fra Norge, Sverige og Finland mht. Skandinavien. Vi stødte dog ikke på nogen af dem.
Selvom det var iskoldt, og jeg ikke kunne mærke mine tæer, så var det rigtig hyggeligt, og vi fik alle følelsen tilbage i fingrene med en kop varm kakao eller æblecider. Vi tog en af trax-togene tilbage til parkeringskælderen, da det begyndte at blive sent.

Træerne på Temple Square, oplyst af julelysene. Utrolig flot, men kun en lille del af området!

Da vi kom hjem, spiste vi lidt rester fra gårsdagens Thanksgiving, hvorefter vi satte os og så resten af filmen Up, som vi var begyndt på den forrige dag. En både trist og sjov film, men helt klart en underlig handling! I morgen skal jeg forhåbentligvis til Gateway Mall, mens Micah tjekker nogle ting på et bibliotek for familiehistorie og stamtræer. Mere shopping? Ja tak!

I love Salt Lake City

2 kommentarer:

Grethe,  27. november 2010 kl. 13.15  

Det lyder som en rigtig dejlig dag med shopping og god mad. Det ser meget smukt ud i SLC. Vi har også været på shopping og julemarked i Heide. Her er let frost og ingen sne. Wellness afdelingen bliver nydt, dejligt at svede og blive varmet igennem. Her er også en udendørs opvarmet pool, vi var i den igår, men sprang over idag:)

Mor,  27. november 2010 kl. 23.57  

Hej skat

Shopping, shopping, shopping - you love it :-) Mexiacanermad, you love it :-)

Hyggeligt med en Disney film - dem har du alligevel set nogle stykker af i tidens løb...

Temple square ser så flot ud - og hvordan må det så ikke se ud i virkeligheden :-)

Kan læse at du har haft en dejlig dag - glæder mig på dine vegne.

Elsker og savner dig ♥

Send en kommentar