Happy Thanksgiving

>> torsdag den 25. november 2010

En af USA's største helligdage, Thanksgiving. Dagen hvor alle så at sige spiser store mængder af god mad og bare hygger sig med familien. For mig startede dagen klokken halv 9, hvor jeg stod op og spiste french toast sammen med Micah, Julie og hendes mand, hvorefter Micah, Julie og jeg strækkede ud til Classical Stretch. Bagefter tog jeg mig en halv times lur, efterfulgt af et dejlig varmt bad.
Julie og hendes mand har tre børn, to sønner og en datter, hvoraf den ene søn er missionær i North Carolina lige nu. Datteren, sønnen og hans kone kom sammen med deres børn lidt efter middagstid. Vi spiste allerede klokken tre om eftermiddagen, eftersom frokost og aftensmad var lagt sammen i et måltid. Vi spiste kalkun, fyld, kartofler og andre lækre sager, og ikke lang tid efter stod den på dessert med masser af tærte, kage og is. Mine favoritter var helt klart græskartærten med flødeskum, mums!


Efter al maden var Micah, Julie, Kade (en af børnene) og jeg ude at gå en tur rundt om den nærliggende park. Vi pakkede os alle godt ind i vinterjakke, halstørklæde, hue og vanter, men det var umuligt at undgå kulden. Jeg har ingen vinterstøvler, så mine tæer og fingre var følelsesløse efter de første 5 minutter. Det var dog rigtig smukt, især bjergkæden Wasatch Mountains som byen ligger op ad. Jeg elsker simpelthen synet af det tykke lag sne, som dækker omgivelserne - minder mig lidt om den danske vinter :)


Her ses de fantastiske Wasatch Mountains i baggrunden. Utrolig smukt med snedækkede tinder!

Folk tog hjem lidt før klokken 9, hvorefter Micah, Julie og jeg blev siddende i stuen, hvor vi blandt andet fik planlagt vores Black Friday udflugt. Vi har planer om at forlade huset omkring klokken 5:30 om morgenen, og så være tilbage ved middagstid. Der er nogle shoppingcentre, som åbnede allerede klokken ni, og som har åbent helt til midnat næste dag! Og så er der folk kaldet door busters, som camperer uden for butikker og centre, for at få fingre i de bedste tilbud. Det er jo sindssygt i denne kulde!!!
Trods det tidlige tidspunkt glæder jeg mig dog til i morgen, og håber på at finde nogle gode tilbud :)

2 kommentarer:

Mor,  26. november 2010 kl. 23.37  

Hej skat

Happy thanksgiving to you <3 - dejligt at få den oplevelse med. Bare ordet græskartærte kan få tænderne til at løbe i vand ...

Og sikke smukt der er i SLC - wow siger jeg bare :-)

Black friday - lyder som "lige dig" :-)

Elsker og savner dig sweetheart ♥♥

Grethe,  27. november 2010 kl. 07.49  

Mindes thanksgiving fra min tid i Thule, ligesom juleaften, hvor man bare får spist for meget, men rigtig hyggeligt, især når man elsker mad:) Meget flotte billeder, smuk natur.

Send en kommentar