"Vi maler byen rød"

>> mandag den 20. september 2010

Dagen startede helt forfærdeligt ud; min værtsfar bankede på døren kvart i 7 og spurgte om jeg var klar til at køre. Det er i det øjeblik jeg slår øjnene op og indser, at mit vækkeur ikke har ringet, og at min første time starter om 20 minutter. Der gik godt nok panik i mig, eftersom lærerne er vildt strenge med det at komme for sent herovre. Så jeg skyndte mig at hoppe i tøjet, trække håret op i en hestehale og derefter ud ad døren med en granola bar i hånden. Nåede ind i mit klasseværelse 2 hele minutter før timen startede! Mike var vidst ret overrasket, haha.
I matematik fik vi en hjemmeopgave for, i fransk fik vi vores textbook, og i American Literature fik vi hele to opgaver for. Cross crountry træningen efter skole var ekstra hård, og det var både varmere og fugtigere i dag end det har været den sidste uges tid. Dette resulterede i hovedpine for mig, samt en ubehagelig følelse af at der var ild i min hovedbund; for ikke at nævne min knastørre mund! Jeg gennemførte dog, selvom det gik langsommere end normalt.
Efter træning gik jeg over i cafeteriet, hvor student council var ved at male skilte for Bargain Day (hvor du kan købe Homecoming billetter ekstra billigt). Derudover skal alle os juniors i student council lave 10 spirit skilte hver (altså skilte der visre vores skoleånd) inden fredag! Jeg fik lavet et Bargain Day skilt og et spirit skilt. Nine more to go!
Da jeg kom hjem lidt over fem, tog jeg et bad og gik i gang med mine lektier. Jeg fik dog ikke lavet så meget. Aftensmaden i dag bestod ad spaghetti squash, som er spaghetti der gror under jorden. Det lyder tvivlsomt, men det er sandt! Fik forresten også smagt "corn on a stick" i går, en ægte amerikansk snack. Og gæt hvad? Jeg kunne lide det!
Homecoming kommer nærmere og nærmere, og har endnu ikke nogen date. Ved ikke hvad jeg gør, for jeg kender ikke rigtig så mange drenge, og da slet ikke nogen som endnu ikke har fundet sig en date til homecoming.
Hvad skal jeg gøre? Kan jo ikke bare vente og håbe på, at en eller anden dreng på mirakuløst vis spørger mig...

Spørgerunden er stadig i gang, så spørg om alt hvad der falder jer ind! Er der noget i vil vide om vejret, skolen, amerikanerne, eller måske min skostørrelse? Alt mellem himmel og jord ;)

7 kommentarer:

laura,  20. september 2010 kl. 22.23  

HEjsa, jeg har lige et spørgsmål: Er det meget sværere at være på udveksling end du forventede? Jeg overvejer selv at tage på udveksling efter 9. klasse og kunne godt tænke mig at vide om det er svært eller sådan noget:p

Anonym,  21. september 2010 kl. 03.39  

Charlotte sagde:

Hej du, skiltemaler er da også en form for karriere - er der noget du ikke kan klare? Jeg tvivler!! Og det kan umuligt passe, at DU ikke skulle blive scoret af en flot fyr til Homecomming ... så har de da ingen smag! Glæder mig til at læse mere :-)

Knus Charlotte

Olivia Victoria 21. september 2010 kl. 03.41  

Hej det lyder som om det er rigtig fedt derover... jeg har selv ansøgt om at blive udvekslingsstudent i USA næste år, så har lige et par spørgsmål :)
- Er det svært at følge med når al undervisning forgår på engelsk?

- Jeg har hørt noget om at folk i USA stort set altid spiser ude, og næsten aldrig selv laver mad..er det rigtigt?

hilsen Victoria ♥ http://viki-thewhitelady.blogspot.com/

Anonym,  21. september 2010 kl. 05.38  

Kan du ikke går på homecomung alene uden en date men med venner. Det gjort mig da jeg var på highschool. Det var meget sjovt at går som en gruppe

Maja Lund Lauridsen,  21. september 2010 kl. 08.14  

Jeg tænkte hvordan er det på High School? Er der sådan nogle "grupper" som i filmene - selvfølgelig ikke så overdrevet?

Anonym,  21. september 2010 kl. 12.50  

Grethe sagde
Du kan da få et parttimerjob i verdensfirmaet på Ærø til næste sommer. Chance for bonus, hvis du laver madpakke til mester:)

Mor,  21. september 2010 kl. 12.59  

"og himlen hvid af stjerneskær - det grå og triste får en ekstra farveklat" - ja Birthe Kjær ville glæde sig over at blive nævnt på den anden side af Atlanten :-))

10 spirit skilte hver - det er noget af en opgave, du er kommet på - men kender jeg dig ret, klarer du også det - du er bare for sej <3

Homecoming is near - fortvivl ikke - pludselig står han der - og han vil ikke fortryde et sekund <3

Elsker og savner dig min dejlige Tulle <3

Send en kommentar