Dårlig start på dagen

>> fredag den 10. september 2010

Dagen startede ud med en test i American Literature H, som jeg fejlede totalt. Havde fuldstændig misforstået hvad vi skulle læse på til testen, og de avancerede engelske ord der bruges i herovre er svære nok i forvejen. Har aldrig følt mig så dum og uvidende, som i den time. Lagde straks planer om at skifte til almindelig American Literature, men da jeg sagde det til min lærer, sagde han bare at jeg skulle studere noget mere, fordi min skrivestil var god nok, og det samme sagde min counsilor senere på dagen. Ja, nemt nok for dem at sige! Jeg tog ikke på udveksling for at knokle endnu hårdere i skolen, jeg tog på udveksling for at opleve noget - og det er virkelig svært når jeg er begravet i lektier hver evig eneste dag!
Vi havde en prøve i fransk også, hvor jeg heldigvis ikke havde nogle problemer. Fandt også ud af at jeg scorede 3. pladsen for flest rigtige svar i pre-quarter prøven i Zoology H, hvilket jo er fedt at høre. Men min dårlige start på dagen gjorde bare, at jeg var i dårligt humør hele dagen.
Det viser sig at min nye matematik-klasse, Applied Algebra II, er fyldt med sophomores, som er dovne og sover i timen. Klassen er udelukkende mexcianere, og jeg er ikke racist, men jeg kan virkelig ikke lide den. Ville ønske jeg var klog nok til at blive i Algebra II H.
Cross country var forholdsvist let på grund af vores meet i morgen. Da jeg kom hjem hoppede jeg i bad, og ellers lavede jeg bare lektier indtil vi skulle spise aftensmad. Bagefter tog Mike, Micah og mig på U-Swirl, og da vi kom hjem så vi "Penelope", en film om en pige der er forbandet med en grisetryne som næse.

Undskyld for den kedelige opsummering, jeg har bare været i dårligt humør lige siden American Literature H og Applied Algebra II. I den første klasser føler jeg mig utrolig dum, og i den sidste klasse føler jeg mig bare rigtig utilpas.

4 kommentarer:

Josephine 11. september 2010 kl. 07.44  

Hej Sophie
Jeg følger med i din blog og er selv udvekslingsstudent i USA..
Jeg ved præcis hvordan du føler med fagene... Fordi man slet ik kender til alle fagudtrykkene og personerne i en anden klassen ik siger noget en, så er det hele svære..
Jeg havde det på præcis samme måde en af dagene. og især nu når man ik kan blive ved med at skifte klasse konstant..
Men du er ikke den eneste i verden der føler sådan!
Håber det bliver bedre - og fortsat godt år :).
Hilsen Josephine

Camilla Holm 11. september 2010 kl. 08.41  

Hey Sophie, saadan havde jeg det ogsaa den foerste uge jeg startede i skole. Nu har jeg vaeret i skolen i 3 uger og jeg foeler meegt bedre med mig selv. Jeg har tilpasset skolen. - Og nu er det ligesom en normal skolegang, bare meget federe end i dk. Jeg nyder hver klasse. Det er haardt med saa mange lektier i starten, men nu foeler jeg mig organiseret. Hvilket man ogsaa skal vaere for at have skole og traening hver dag.

Anonym,  11. september 2010 kl. 14.35  

Grethe skrev
Dum og uvidende er du bestemt ikke, men du har store krav til dig selv og det er også ok, men husk, det er også iorden at få nogle gode oplevelser. Knuzz maleren

Mor,  11. september 2010 kl. 14.41  

Min dejlige Tulle.
Du er hverken dum eller uvidende - you know that. Synes det er dejligt at du har fået kommentarer fra Camilla og Josephine som begge bekræfter, at det ikke er DIG det er galt med - de har prøvet noget tilsvarende.
Jeg tror det handler om at finde det rigtige leje - balancen mellem at have en god klasse at være i (og jeg tror at det for dig i USA er det vigtigste) og niveauet i det enkelte fag.
Sig ikke øv men pyt - fokuser på alt det positive fra fransk og zoology - og fokuser på dine flotte løberesultater - og så i den varme - du er så sej..

Elsker dig

Send en kommentar