Principles of Leadership

>> torsdag den 16. september 2010

Da jeg kom i skole i dag og mødte op til American Literature H i min første time, fik jeg mig en overraskelse, da jeg fandt ud af, at der var blevet rykket lidt rundt på mit skema, pga. min udskiftning af matematik. Så jeg gik til Algebra II, og nåede lige akkurat at tage en lille test (tror den gik nogenlunde...), før jeg blev kaldt til Atletik kontoret i den anden ende af skolen. Der fik jeg mit endelige skema, hvor min klasse for student council var inkluderet.
Vi fik vores testresultater tilbage i Zoology H. Jeg fik 25/25 på min hjemmeopgave og 28/30 på testen vi tog i går. Har aldrig været den helt store fan af biologi og den slags fag, men lige præcis denne klasse finder jeg interessant. Plus Katie har fået ændret sit skema, så hun nu også har Zoology H i fjerde time. Yay!
Student Council - eller Principles of Leadership, som klassen egentlig hedder - var noget af en oplevelse. Alle os der var nye, startede ud med at præsentere os selv, og hver gang en af os var færdig, klappede og skreg alle. De hujede ekstra meget, da de hørte at jeg var en udvekslingsstudent, haha. Derefter præsenterede resten af klassen sig, hvorefter vi delte os op i komiteer. Jeg kom i aktivitets komiteen, som står for at arrangere begivenheder, bl.a. prom, homecoming etc. Vi skulle vælge baggrund til billederne som skal tages til homecoming, men vi kom aldrig frem til en endelig beslutning.
Bagefter havde jeg spisefrikvarter, hvilket var super, eftersom jeg er blevet flyttet fra 1st lunch til 2nd lunch pga. student council! Jeg sad sammen med Katie og hendes venner, hvilket var hyggeligt nok. Snakkede lidt med Katie's veninde Carly, som inviterede os med til hendes brors surprise fødselsdagfest i morgen aften.
I min sidste time havde jeg min nye American Literature H klasse med en anden lærer. Der er to piger fra student council i klassen, og fik snakket lidt med nogle andre, så rent klassemæssigt kan jeg bedre lide den klasse, end min gamle. Læreren virkede også god nok. Det eneste jeg har tilbage at bekymre mig om er matematikken, som virker meget sværere her. Føler lidt at vi ikke lærte nok i folkeskolen...

Efter skole stod det på cross country som sædvanlig. Vi løb en lang tur på 5 miles (8 km), og her er der altså tale om bakke op og bakke ned. Av mine lægge siger jeg bare! Vi var dog ikke så mange i dag; bl.a. Nora (Finland) og Kira (Tyskland) manglede. Lidt ærgerligt at de ikke fik prøvet hvor hårdt cross country kan være.
Efter træning tog jeg med Shelby hjem, eftersom hun skulle give mig et lift hjem, men måtte vente på at hendes bror var færdig med at bruge bilen. Vi drak lidt gatorade, mens hun viste mig en video hun lavede for sidste års cross country hold. Hver sæson samler hun alle de billeder, som folk tager, sammen og laver en video med dem. Nice!
Da jeg kom hjem gik jeg i gang med at bage peanutbutter cookies (ja, i hørte rigtigt, Sophie i et køkken). Det gik okay, i betragtning af at de først var for smuldrende, og så for bløde. Student council har 'birthday bash' i morgen, hvilket vi har en gang om måneden, for at fejre folks fødselsdag i den måned. Alle medbringer noget spiseligt til timen, og ellers står det vidst bare på hygge. En af Heidi og Mike's venner kom forbi med en kage, men fordi min værtsfamilie ikke spiser kage, sagde Heidi at jeg bare kunne tage den med i morgen.
Fik læst kapitel to i Zoology bogen færdig, samt begyndt på læsningen til U.S. History H, så med hensyn til lektierne går det okay. Glæder mig dog ikke til at begynde at få matematik lektier for igen!

Skal have snakket med Heidi om at tage til Carly's brors surprise party i morgen aften, når hun kommer hjem, samt om at tage ud at shoppe med Katie på lørdag. De er meget mere strikse omkring fester osv. herovre.

3 kommentarer:

Anette,  17. september 2010 kl. 00.04  

Det lyder sgu da som om du har det fedt derovre! (y)

Mor,  17. september 2010 kl. 14.27  

Hej min dejlige Tulle

En dejlig blog at læse - kan mærke at du er lettet over at tingene stille og roligt falder på plads og det smitter af på humøret. Og det lyder som om du går en hyggelig weekend i møde, hvis ellers Heidi siger ja til surprise party og ikke at glemme shopping :-)
Flotte resultater i Zoology <3
Ville gerne have været en flue på væggen ved dit første Student Council - det må have været en stor oplevelse :-)
Vi glæder os allerede til du skal trylle i køkkenet, når du kommer hjem :-) Bare sig, hvad vi skal købe ind :-)))
Elsker dig min skat <3

Anonym,  17. september 2010 kl. 14.41  

Grethe sagde
Godt gået Sophie, flotte resultater. Fornemmer at skolen er ved at være som du ønsker det. Spændende hvad weekenden bringer, hvis du får grønt lys.

Send en kommentar