Sports Travel Australia

>> onsdag den 29. september 2010

I student council i dag havde vi en "Leadership letion", hvilket er hvor to elever står for at lave en øvelse, som skal hjælpe os til at blive bedre mennesker eller noget lignende. I dag var de Suzie og en pige jeg også har Zoology H sammen med. De gav os alle et stykke papir, hvor vi skulle skrive et problem ned, som vi virkelig kæmpede med. Og ikke bare et eller andet useriøst, som for mange lektier og så videre, men noget virkelig dybt. Bagefter lagde vi dem alle ned i én stor pose - anonymt selvfølgelig - hvorefter vi trak en seddel hver og læste højt for alle i klassen. Der var folk som risikerede at blive smidt ud af deres hjem, havde en spiseforstyrrelse eller som følte at de ingen venner havde. Der var nogle, som begyndte at græde eller fik tårer i øjnene. Det er virkelig utroligt hvor mange alvorlige problemer der er i bare den ene klasse! Suzie gjorde os opmærksomme på, at hvis der var så mange problemer i bare vores klasse, hvor mange er der så ikke på resten af skolen?

Efter skolen tog jeg med Shelby hjem, hvor vi snakkede og spillede Gator-pong. Rigtig så vandt jeg, men fordi Shelby fik mulighed for at komme igen, fik hun bordtennisbolden halvt ned i glasset to gange, hvor hun væltede det og spildte Gatorade på gulvet begge gange. Vi kunne ikke blive enige om, hvem der vandt, men det var i hvert faldt sjovt!
Efter en tur med skolebussen, steg alle fra cross country ud i Arroyo Grande Park, hvor vores sidste skole-løb skulle finde sted. Vi skulle løbe mod Del Sol, Green Valley og Desert Pines, plus et australsk hold som er her det vestlige USA i 16 dage, hvor de deltager i cross country løb. Katie og jeg fik snakket en del med australierne, og bagefter løbet tog vi billeder og byttede ting. Jeg fik en nøglering, og Katie byttede sin hårsløjfe for en Australia-tee.
Selve løbet var 3.1 miles, altså 5 km, hvilket er længere end de fleste skole-løb. Vi løb gennem ørkenområde, hvor det var lige til at snuble, og op og ned og rundt i ring. Ruten var temmelig forvirrende, men der var en god bunke piger foran mig, så jeg løb bare efter dem. Green Valley har nogle sindsygt hurtige piger, som er umulige at slå, og de australske piger var også ret gode. Jeg kom ind på en 13. plads, men ud af hvor mange ved jeg ikke - måske omkring 40?

Dagens overskrift stammer fra de australske cross country uniformer. Som du nok kan gætte, stod der "Sports Travel Australia" på deres trøjer. Deres uniformer lignede faktisk lidt vores; sort og rød. Det var sjovt at få snakket med dem, for nu har jeg endelig fået kategoriseret den australske accent :)




Katie og mig sammen med to australske piger, efter en 5 km lang løbetur gennem ørkenlandskab i næsten 40 grader.

2 kommentarer:

Mor,  30. september 2010 kl. 11.54  

Du er min datter med det lyse hår :-))) hvor ser du godt ud på billedet sammen med Michaela.

Det er tankevækkende at så mange i en klasse har så alvorlige problemer. Synes det er godt at det kommer frem i lyset og det må give stof til eftertanke blandt eleverne.

Sød ide med at bytte ting - det er et godt minde at have med sig.

Savner og elsker dig <3

Anonym,  30. september 2010 kl. 12.19  

Grethe sagde
Voldsomt at der er så mange med store problemer. Godt at man er opmærksom på det, selvom det ikke lige løser problemerne

Send en kommentar