Grand Canyon National Park

>> lørdag den 25. september 2010

Efter kun lidt over fire timers søvn, stod jeg op ved 5-tiden for at gøre mig klar til dagens udflugt. Kl. 6 mødte jeg op hos Zipporah, min områderepræsentant. Rigtig skulle vi køre med det samme, men nogen af de andre udvekslingsstudenter var forsinkede, så først ved syv tiden satte vi kursen mod Grand Canyon, Arizona. Ingen af os havde spist morgenmad, eftersom vi havde fået fortalt, at det var inkluderet i turens pris. Men ingen havde fortalt os, at vi først ville få morgenmad kl. 10! Så da vi endelig stoppede op for at spise, var vi alle godt sultne!
Vi ankom til Grand Canyon National Park lidt over 1, hvorefter vi straks påbegyndte vores lille hiking-tur langs den sydlige rand. Vi gik, gik, tog billeder, gik, gik, tog flere billeder, gik, tog endnu flere billeder, og gik gik gik. Vi var i alt seks udvekslingsstudenter, og eftersom vi alle havde et kamera, skulle vi alle have et billede hver gang vi havde gruppebilleder. Noget af et tidskrævende job for Zipporah! Senere på aftenen tog vi shuttle bussen til en af de ydre steder, hvor vi sammen med andre turister så solen gå ned bag bjergene - et smukt syn, som kun tog 6 minutter!
Vi kørte hjemad lidt over syv, og ved 10-tiden stoppede vi for at spise aftensmad. Det var utrolig underlige tider vi spiste på, og efter min mening lidt irriterende. Jeg bestilte en omgang morgenmad med biscuits, røræg og kartoffelmos. Zipporah og Shirley snakkede hurtigt om de generelle ting omkring vores udveksling indtil videre; huspligter, regler, hjemve osv. Der var ikke rigtig så meget at tale om, og hele turen var mere en sightseeing-tur en et møde, så det irriterer mig at det var obligatorisk. Farvel $65, farvel cross country invitational meet, farvel venner, farvel lektier. Fik ikke lavet andet i dag end at tage en masse billeder og spise usundt. Hurra! Men kan dog ikke være helt negativ, for lidt hyggeligt var det dog, og det var rart at opleve dette fantastiske sted endnu engang :)
Jeg tænkte meget på første gang jeg oplevede Grand Canyon for to år siden, da min mor tog mig med på en "road trip" gennem den vestlige del af USA. Savner dig ♥

Jeg missede som sagt little Ernie's baptism og Sunrise Mountain Challenge, et invitational cross country meet, hvilket jeg er ret ærgelig over. Shelby og Katie skrev dog, og fortalte at det var gået godt, selvom de godt kunne have brugt mig. I morgen står hele dagen stort set bare på lektier. Jeg tager ikke med i kirke i morgen tidlig, eftersom min værtsfamilie tager i kirke i den nordlige del af Vegas hos Ernie og Melissa på grund af little Ernie's baptism, og magter ikke at stå så tidligt op eftersom vi først kom hjem halv tre om i nat!



3 kommentarer:

Camilla Holm 26. september 2010 kl. 05.45  

Wow, det er en mega flot udsigt! Gid det var mig...

Mor,  26. september 2010 kl. 12.35  

Dejlige billeder fra Grand Canyon - jeg mindes med stor glæde vores tur sammen - mit livs bedste ferie <3 Tak for dine tanker og dit hjerte - det gør mig så glad og varm om hjertet -jeg elsker dig min skat <3

Synes der er nogle ting ved den tur som ikke har været særlig gennemtænkt og jeg vil stadig fastholde, at det må være ens egen beslutning om man vil med, når man skal betale for det.

Selv om jeg ved at du var ærgerlig over ikke at være med til dagens cross sountry meet, så glæd dig over at du har været ssavnet. Det har du også både i sommerhuset og på Ærø <3

Elsker dig min skat <3

Anonym,  26. september 2010 kl. 13.04  

Grethe skrev

Sikke skønne billeder og så kan man endda ikke fornemme hvor stort det er, før man har været der (endnu):)
Vi har haft en dejlig weekend med Nikoline og Mikky. Nikoline var ude og ride på en islænder og imens kiggede vi på 11 hundehvalpe, franske bulldogs. Vi har dog ikke købt, men hvor var de søøøde.

Send en kommentar