Almindelig skoledag

>> onsdag den 8. september 2010

Ja jeg ved det, kedelig titel, men det er svært at finde på nye overskrifter hver dag.
Dagen startede som sædvanlig ud med American Literature H. Vi fik vores ordforråds- og forståelsesprøve tilbage; mit ordforråd er på senior niveau, og min forståelse er på sophomore niveau. Læreren fik os til at gennemgå en skreven stil vi havde skrevet i sidste uge, ved at vise nogles stile på projekteren som anonyme, hvor han pegede ud hvad de havde gjort forkert. Jeg var helt vildt nervøs for at han skulle vælge min som eksempel, for synes ikke jeg havde gjort det så godt - og det gjorde han. Men han brugte den som et godt eksempel, og sagde at det var en af de bedste der var skrevet, og at den lå til et A. God start på dagen siger jeg bare!
Fransk er spændende, men det bliver mere og mere avanceret, fordi min fransklærer går ind for hurtig indlæring. Så hvis du misser én dag, er det svært at følge med den næste. Vi havde endnu en test i U.S. History H i dag om den tekst vi læste i går, og jeg fik 10 ud af 10 rigtige! Sjovt nok fik de andre ved mit bord 'kun' 6 eller 7 rigtige, selvom det er mig, som er udvekslingsstudenten.
Efter kun at have forstået halvdelen af min Algebra II H lektion, snakkede jeg med både min matematiklærer og min counselor - skal se om jeg kan komme i Applied Algebra II, den letteste klasse indenfor algebra II. Jeg skal til interview for Student Council i morgen kl. 14, men skal se om jeg kan få det ændret, så jeg ikke behøver at misse noget af min cross country træning.

Cross country var nemt i dag, fordi vi havde løbet ekstra langt i går, så da jeg kom hjem efter at have fået et lift af Shelby, var klokken kun lidt over tre - hvilket er meget tidligt for mig. Satte mig og læste lidt om UWC og Nyborg Gymnasium, hvorefter jeg læste anden del af det kapitel vi er i gang med i U.S. History H. Efter aftensmaden tog Heidi til noget kor, og jeg hjalp Micah med oprydningen i køkkenet, hvorefter vi havde en spændende snak om forskellene mellem USA og Europa.

Har lige fået pakket mine tasker til i morgen (ja, flertal). Hvor ville jeg dog ønske at jeg snart fik et skab, og gerne inden jeg får rygskade af alle de bøger vi får udleveret!

5 kommentarer:

Anonym,  9. september 2010 kl. 06.50  

Hej!
Jeg følger hverdag med i din blog, da jeg selv overvejer at blive udvekslingsstudent med Explorius til næste år :). Ville bare lige skrive at jeg synes din blog er meget god og kreativ. Jeg glæder mig hver dag til at læse den. Btw er du Sophomore eller Junior?

Anonym,  9. september 2010 kl. 12.05  

Grethe skrev
Hej 12er, du har åbenbart taget alle de gode karakterer med til USA, godt gået.

Karen,  9. september 2010 kl. 12.41  

Hej skat

Dejligt at læse at det går bedre i skolen. Seføli´ tager læreren din stil som eksempel. Du er bare den bedste. Jeg er stolt af dig.
Kys og kram og hilsen fra resten af familien

isabel 9. september 2010 kl. 14.01  

Jeg har også Algebra 2 H. sucks…

Mor,  10. september 2010 kl. 14.12  

Almindelige skoledage findes vist overalt i verden - men der er ikke så mange i denne verden, der skriver på sin blog om det :-) Men du er også et helt specielt menneske - vi er rigtig mange der er glade for at kende dig - du beriger vores liv - TAK min skat.

Kan læse at du fortsætter alle de gode takter fra folkeskolen - du kan roligt være stolt af dig selv - jeg er i hvert fald en meget stolt mor.

Spændende snak : USA vs Europa - tror du nyder den form for snak :-)

Kys og tanker

Send en kommentar