Disneyland

>> fredag den 3. september 2010

STORT TILLYKKE  TIL GUSTAV, SOM HAVDE FØDELSDAG I ONSDAGS, OG CHARLOTTE, SOM HAR FØDSELSDAG I DAG! HÅBER I HAVDE EN SUPER DAG!

Når det er sagt, så vil jeg lige gøre jer alle opmærksomme på, at jeg nu har haft min første 'out-of-state' tur. I forgårs pakkede Collette, Justin, Micah, Layne og mig bilen og satte kursen mod Disneyland i Californien. Køreturen tog mellem 4 og 5 timer, og vi ankom i Anaheim, en forstad til Los Angeles og hjemsted for det amerikanske Disneyland, sent om aftenen.
Vi vågnede op tidligt næste morgen, hvor vi gik (ja, gik i Amerika!) hen til Dinseyland, som lå ca. 1 mile væk. Der var ikke mange mennesker fra morgenstunden af, og så endda på en hverdag, så der var ingen ventetid ved nogen af forlystelserne før efter middagstid. Det amerikanske Disneyland minder meget om parken vi har i Paris, selvom den faktisk virker liiiidt mindre. Dog er den amerikanske den første og originale, så nu må vi ikke blive alt for kæphøje i Europa ;)
Det var en hyggelig dag, og den bragte mange gode (om ikke våde) minder frem fra i foråret, hvor min mor, Grethe og min dejlige lillesøster Nikoline var i Disneyland Paris.

Vi kørte fra Anaheim ved 7tiden om aftenen, da vi var kommet sent ud af parken. Jeg var utrolig træt, så jeg lagde mig til at sove, men vågnede ved at de andre diskuterede hvad vi skulle gøre, fordi vi var punkteret midt ude på motorvejen mellem Californien og Nevada. Vi var kørt ud i den modsatte side af nødsporet, men heldigvis kom der en politibetjent, som spærrede trafikken længere nede af vejen for os, så vi kunne trille over i nødsporet i den anden side af motorvejen.
De to politibetjente hjalp os med at skifte vores dæk ud med et lille reservedæk, men vi måtte køre med kun 50 miles i timen, fordi det lille dæk ikke kunne tåle mere. Så efter en halv times kørsel kom vi endelig frem til en lille by, hvor der kom en mand og skiftede det lille reservedæk ud med et rigtigt dæk. Det endte med at vi kom hjem lidt i to om natten! Som i nok kan gætte, så faldt jeg næsten på hovedet i seng.

Forresten, så er det helt vildt svært at få fri fra skole herovre! Jeg måtte få skolens dean's underskrift, plus ALLE mine læreres underskrift, før jeg kunne få godkendt min fridag. Det er sygt så streng high school er her, i kan slet ikke forestille jer det. Jeg har planer om at lave et længere indlæg om det, engang når skolen har været i gang i nogle uger.








3 kommentarer:

Karen og Charlotte,  4. september 2010 kl. 11.53  

Hej Sophie. mange tak for hilsen til Gustav og Charlotte. Gustav siger mange tak for gaven. Han har nu købt en ps3 og ny mobil for de penge han fik i gave. Vi har idag været til Lauras føsda hvor vi også snakkede om dig. De synes alle at du er super god. Jeg skal hilse dig fra dem alle. (Christian, Tina, Kirsten, Lars, Bedstemor, Per og Mette) Bedstemor har endnu ikke fundet ud af at komme ind på din blog, og jeg tror at hun hellere vil mail med dig, så send hende en mail, så hun kan skrive tilbage til dig. aegidius@os.dk
Dejligt at læse at det går bedre i skolen. Når du først har fundet de rette klasser, skal det nok gå.
Gustav og Niko ville gerne være med i disneyland. Det lyder som en god tur. Var der vilde forlystelser og fik du kørt med hovedet nedad?
Ps. Er kommet på Skype, så vi kan snakke.
Kys og kram
Karen

Lillesøster,  5. september 2010 kl. 10.05  

Orh..! Jeg vil så gerne i Disneyland igen:D UDEN styrtende regn og lange køer;D

Mor,  5. september 2010 kl. 13.03  

Hej skat.
Lyder som en dejlig tur I har haft til Disneyland - når jeg ser billederne bliver jeg lidt misundelig over det gode vejr - men mon ikke vi kan gøre Paris Disneyland turen om igen ??? I hope so :-)

P.S. Du ser hamrende godt ud med den flotte brune farve :-)

Elsker dig
Kys fra Mor

Send en kommentar