Det sørme, det sandt, december!

>> onsdag den 1. december 2010

Jeg troede aldrig, at det skulle blive december i år. Jeg har det stadig som om vi er i september måned, eller måske endda august. Julen har altid virket som langt ude i fremtiden, men nu er den pludselig kun 3 uger væk. Af en eller anden grund havde jeg aldrig forestillet mig, at december måned ville komme. Men det gjorde den, og om kun lidt over en måned er jeg halvvejs gennem mit udvekslingsår!
Når det er sagt, så er der en del ting jeg kommer til at savne i juletiden i år; min familie, julekalenderne i tv, pebernødder, fejring af advent, Lucia-optog, juledekorationer, pakkeleg, julefrokoster, vaniljekranse, dansk julemusik, æbleskiver, pyntede gågader etc.


Juledekorering sammen med 9.a. i december måned sidste år på Ølsted skole. Ak ja, det var gode tider ♥

Skoledagen i dag var i det hele taget meget almindelig, så det er bare det samme gamle mønster om igen. Jeg havde tre prøver i løbet af dagen: Algebra 2, U.S. History H og American Literature H. Jeg fik også min zoology prøve fra i går tilbage, og det viste sig, at jeg fik 97.6% på den! Mr. Rapp, min lærer, talte en del om, hvordan to af klassens højeste karakterer var udvekslingsstudenter. Den karakter var en dejlig overraskelse, og jeg fik endda hevet min gennemsnitskarakter i faget op!
Efter skole klædte jeg om til vores fodbolduniform, og klokken to kørte vi med bussen til Centennial High School, som var dagens modstandere for vores træningskamp. Vi var hele fem piger på sidelinjen, som slet ikke kom ind på banen i dag. Det var ret surt at sidde og fryse i en halvanden time, men sådan er det jo. Vi tabte 0 - 3, hvilket var okay, eftersom Centennial har et rigtigt godt hold og deltager i statsmesterskabet hvert år. Jeg glemte mit kamera om morgenen, så der er ingen billeder at komme efter i dag desværre.
Melissa og Ernie bor tæt på Centennial High School, så Melissa, little Ernie og Caleb kom og så noget af kampen. Det var virkelig sødt af dem, men har det dårligt over at de tog derhen, og jeg så slet ikke kom på banen. Men stadig vældig sødt, og Melissa spurgte efter vores kampskema, så hun kunne komme og se nogle af vores andre kampe :)
Da jeg kom hjem spiste jeg noget asiatisk restaurantmad, som Micah havde henter. Derefter færdiggjorde jeg min matematikopgave til i morgen, og studerede lidt for den sidste del af prøven i American Lit. Efterfølgende lå jeg i sofaen ovenpå og læste lidt, mens Micah syede. Apropos Micah, så snakkede vi om at tage i biografen og se Harry Potter 7 lørdag formiddag - ja, nogen af os er jo langsomme, og var ikke inde og se premieren. Lige nu sidder jeg bare og kigger på gymnasie-stof og savner den danske julestemning.

4 kommentarer:

Grethe,  2. december 2010 kl. 14.23  

Hvor er det sødt af dem, at de kommer for at følge dig. Aldrig sjovt at sidde ude, og slet ikke, når der er gode venner, som kommer for at heppe

Mor,  2. december 2010 kl. 14.34  

Hej min dejlige Tulle-pige

Danske traditioner er dejlige og jeg tror, at når man kommer ud i verden lærer man at sætte endnu mere pris på dem.

Dejligt at Melissa og drengene kom forbi - selvfølgelig ærgerligt at du ikke kom i kamp - men det er jo ikke til at vide på forhånd.

Godt gået med zoology prøven skat ♥

Lyder fornuftigt med en biograftur i weekenden.

Kys, tanker og kram
Elsker og savner dig

P.S. Håber at pakkekalenderen, adventskalenderen og den kommende julepakke kan skabe lidt julestemning

Anette,  2. december 2010 kl. 23.05  

Sig tig hvis jeg skal sende dig noget godt dansk julemusik! :D

Sophie 3. december 2010 kl. 00.26  

Omg, send send send!!! :)

Send en kommentar