Zion National Park

>> søndag den 26. december 2010

Her til morgen vågnede vi alle op til en dejlig overraskelse, som alle jer hjemme i Danmark måske ikke ville synes så godt om længere - SNE! Det havde sneet i løbet af natten, og vi fik 4 inches af sne i dag, så det var en god mængde. Her blev lige pludselig x10 smukkere med snedækkede bjerge og grantræer!
Det var meningen, at jeg skulle tage min værtsfamilies årlige familiebillede her til morgen, men folk var ikke klar i tide, så vi gik direkte til morgenmaden, som Claire havde lavet. Bagefter skulle vi have en hjemmeversion af søndagskirke, fordi ingen havde taget pænt tøj med til at gå i kirke. Alle ville dog i bad først, så vi blev to timer forsinkede. Heidi og Mike stod for det, og de snakkede om visioner, og så gav de os alle sammen en trøje med teksten "Wixom University" - der er ikke et universitet af det navn, så det er bare for sjov. Meget sødt af dem!

Efter en hurtig frokost, klemte vi os alle 14 ind i to biler, og kørte til Zion National Park. Hvorfor to biler, spørger i? Fordi det kostede $25 per bil at komme ind i pakken! Der var ikke sne i parken med undtagelse af de højeste bjergtoppe, men til gengæld regnede det, og jorden var vældig mudret. Mine fine støvler, som ikke er beregnet til dårligt vejr, led en del.
Vi tog hen til det præcis samme sted, som min mor og jeg besøgte, da vi var i Zion National Park for to år og to måneder siden. Det bragte en del nostalgi frem, og også en god portion hjemve. Vi hikede to korte ruter; "Weeping Rock" med et vandfald, og en anden rute, hvis navn jeg ikke husker, men som var spærret af på halvvejen pga. vejret. Den sidste rute, var der hvor min mor og jeg stod af bussen dengang vi var der sammen - selvom vi dog ikke hikede. Jeg savner vores "road trip" mor, den var fantastisk!
Da vi langt om længe kom hjem, efter en hurtig lur i bilen, var der nogen, som tog ud at gå en tur. Vi andre blev hjemme, gjorde klar til aftensmaden og spillede "For Sale". Vi fik madpandekager og tortilla chips til aftensmad, og bagefter slappede vi bare af.

Selvom julen ikke var slem for mig mht. hjemve, så savner jeg min familie helt utroligt meget her i dagene efter jul. Jeg savner julefrokosterne med familien og "bagjul" med veninderne. Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal til nytår, for Heidi og Mike skal op til Mike's mor i Idaho, så jeg har virkelig ingen anelse. Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg ville ønske, at jeg kunne fejre nytår med familien Ægidius og familien Brix igen i år!
Denmark, I miss you and your people with all my heart ♥

2 kommentarer:

Mor,  27. december 2010 kl. 22.23  

Hej skat

Dejligt med sne - håber du har fået taget nogle gode billeder.

Jeg husker så tydeligt Zion Nationalpark og jeg har tænkt meget på dig i løbet af dagen. Vi havde en fantastisk tur i oktober 2008 som jeg aldrig vil glemme.

Vi savner at du er en del af os - vi savner DIG ♥

Grethe,  28. december 2010 kl. 12.12  

Må være sjovt for dig at gense Nationalparken igen. Glæder mig til at se familiebilledet

Send en kommentar