Gingerbread houses

>> lørdag den 4. december 2010

Om morgenen kørte Micah og jeg forbi og hentede Katie, hvorefter vi tog hen til en julemorgenmadssammenkomst med deres kirke. Vi spiste morgenmad, sang nogle julesalmer og hørte nogle fortællinger fra forskellige personer. Efter vi havde kørt Katie hjem, hentede jeg min pung, hvorefter Micah og jeg tog hen til Eyebrows "R" Us (minder det navn jer om noget?) og fik vores øjenbryn trimmet - ja, trimmet med en tråd, ikke plukket! Det gjorde mere ondt end at få dem plukket, men det var hurtigere og virkede lige så godt.
Bagefter satte Micah mig af derhjemme, fordi hun skulle hen og have sin bil vasket, så Heidi og jeg tog på biblioteket. Jeg fandt nogle manga bøger, plus en ny bog af Kenneth Oppel, som jeg slet ikke vidste var udkommet. Dejligt fund, som jeg glæder mig til at begynde på!


Amy, Micah, Sam og Layne i fuld gang med at lave honningkagehuse i køkkenet.

Om eftermiddagen begyndte Heidi, Micah, Layne og jeg at dekorere huset med juleting. Vi satte talrige krybbespil op, og Micah og jeg lavede et lille julelandskab med huse, mennesker osv. Der var mange ting, og det tog da også et par timer før vi var færdige.
Senere på aftenen lavede vi mini-pizzaer, hvor Amy (en pige fra kirken) og Sam (Layne's veninde) kom forbi. Vi havde et langt og hyggelig måltid aftensmad, og bagefter begyndte vi på vores gingerbread houses (honningkagehuse). For dem af jer, som ikke ved hvad det er, så er det honningkageplader, som du limer sammen med glasur og bagefter dekorerer med slik. Det er lidt a lá en juletradition her.


Amy, Micah og jeg i gang med at færdiggøre vores huse.

Layne og Sam arbejdede sammen om et honningkagehus, og det samme gjorde Micah og jeg, mens Amy lavede et alene. Layne og Sam kludrede i det forholdsvist hurtigt, hvorefter de gav op og bare dekorerede selve pladerne. Amy, Micah og jeg færdiggjorde dog vores huse på ægte manér. Det var vældig rodet med glassur over det hele og små slikkugler trillende rundt over hele bordet. Men det var smadder hyggeligt, og vi havde det rigtig sjovt!


Det færdige resultat. Micah's og mit honningkagehus er det til venstre, mens Amy's hus er til højre.

Denne aften var lige hvad jeg havde brug for, for at få den værste hjemve lidt på afstand. Sidst på aftenen faldt jeg pladask på hovedet ned i sofaen over ryglænet, så Micah og jeg fik det sygeste grineflip, hvorefter den underligste samtale fulgte - noget med at Micah ville bo i julelandskabet, som vi havde bygget, og mig som sagde at hun ville sulte, fordi hun ikke kunne lide plastik.
Micah: "Sophie, you really need to go to bed!"
Sophie: "I know, I don't even know what I'm saying!"

3 kommentarer:

Grethe,  5. december 2010 kl. 14.15  

De er bare så søde, de små huse:)
Er det en asiat, der plukker bryn?

Mor,  5. december 2010 kl. 14.47  

Min dejlige Tulle

Trimmede øjenbryn, gode bøger på biblioteket og en dejlig aften med juleudsmykning og honningkagehuse - lyder som en hyggelig decmber dag :-)

Gad godt have set dig vælte omkuld i sofaen :-))))

Love and miss you so much ♥

Send en kommentar