Årets sidste dag

>> fredag den 31. december 2010

Min sidste dag i år 2010 var meget adslappet, og ikke særlig rig på begivenheder. Jeg stod tidligt op og joggede en tur i nabolaget med Katie, som vi spontant havde aftalt i går aftes. Heidi og Mike fløj op til Idaho om morgenen, da de skulle holde nytår med Mike's mor. Bagefter tog jeg et bad, tømte skrald i huset og ryddede op på mit værelse. Ved middagstid tog Claire og jeg til Town Square. Abercrombie & Fitch, min yndlingsbutik, havde 40% på alt i hele butikken, så det kunne jeg selvfølgelig ikke bare ignorere. Jeg fik også købt den nye iPod Nano med touch-screen i blå, men skal have byttet den til en sølv.
Om aftenen spiste Micah, Claire og jeg på Red Robin, en amerikansk "gourmet burger" restaurant, som er meget velkendt her i USA. Jeg fik dog bestilt en meget stærk ret, hvilket var lidt surt. Bagefter tog vi hen til Melissa og Ernie, hvor Layne også var. Vi sad i sofaen og snakkede og så nogle episoder af Psych sæson 1, og jeg læste lidt i min bog. Lille Ernie og Caleb blev sendt i seng allerede kl. 9, hvilket jeg var meget overrasket over, eftersom nytår jo er noget som ALLE fejrer i Danmark.
Jeg overtalte Micah og Claire til at hoppe ind i det nye år sammen med mig, så da klokken slog midnat, hoppede vi alle tre fra sofaen og ind i år 2011. Derefter skålede vi alle med æblecider, hvorefter folk begyndte at gå i seng. Jeg tilbragte de næste 3 timer på skype sammen med min mor, imens jeg lavede alt og intet på min computer.

Alt i alt var det den mest stille og begivenhedsløse nytårsaften jeg nogensinde har oplevet. Den var ikke dårlig, men bare det stik modsatte af en dansk nytårsaften. Jeg savede fest, heksehyl, champagnebrus, fyrværkeri, irriterende trumpet-tingester, sjove nytårshatte, kransekage og alt hvad der ellers hører til på nytårsaften i Danmark. For ikke at nævne min skønne veninde Cecilie, som jeg har fejret nytår med de sidste 4 år - men ikke i år :( Håber på en brag af en nytårsfest næste år!

3 kommentarer:

Mor,  2. januar 2011 kl. 07.04  

Hej min skat og endnu engang godt nytår ♥

Der er vist ingen tvivl om at din nytårsaften har været anderledes end de mange foregående års nytårsaftner. Vi har herhjemme vores traditioner - andre steder i verden har man andre traditioner. Du har mulighed for at at tage noget med af det du synes om og derefter skabe dine egne traditioner - ikke så dårligt :-) Måske du har lært dine værtssøstre noget ved at I sammen hoppede ind i 2011.

Vi 2 fik indledt 2011 me en lang snak, hvilket var rigtig dejligt.

2011 er godt i gang og du kan se frem til endnu 5 1/2 måned i Las Vegas inden du igen vender hjem til Danmark. Nyd det, lev din drøm ud, vær til stede i nuet, vær taknemmelig over din værtsfamilie, husk t din familie og venner ønsker DIG det allerbedste.

Elsker og savner dig ♥

Grethe,  2. januar 2011 kl. 13.25  

Hej Sophie

Ja det var da en helt anderledes nytårsaften, men også sundt at prøve en anderledes nytårsaften. Da jeg var omkring 25 arbejdede jeg på en grønlandsk rejetrawler:) vi sejlede ud af havnen 30 dec. for da startede en ny kvote. Det er nok den "fladeste" nytårsaften, jeg har oplevet, til gengæld har jeg heller aldrig glemt den:)
GODT NYTÅR

Anonym,  13. maj 2013 kl. 02.12  

Great goods from you, man. I've consider your stuff previous to and you're simply too fantastic.
I actually like what you've acquired right here, certainly like what you're saying and the way in which in
which you are saying it. You're making it entertaining and you still take care of to keep it sensible. I cant wait to read much more from you. This is really a tremendous site.

Also visit my web site - www.keadeenhotel.ie

Send en kommentar