4. søndag i advent

>> søndag den 19. december 2010

I dag var det officielt den sidste og fjerde dag i advent. Jeg fik en ny lommeregner i adventsgaven fra min mor og Grethe, da jeg mistede min gamle i lufthavnen i New York, og i dagens pakkekalender var der et Vi Unge blad. Bliver godt med noget dansk teenage-læsestof, som efter amerikanernes standarder nok ville være ganske skandaløst og upassende - lige noget for mig ;)

Det var lidt sjovere at være i kirke i dag, fordi det var sidste gang inden jul. I søndagsskolen så vi Mr. Krueger's Christmas, en gammel film produceret af LDS-kirken, mens vi spiste noget sukkerstads. Det var en temmelig trist film, som handlede om en sød, gammel og ensom mand, hvis eneste ønske var at dele julen med andre. Den endte med at han gik Christmas caroling med nogle andre, så den var ikke 100% trist - men man fik stadig utrolig ondt af ham! Dagens Laurel-møde (piger fra 16 - 18) handlede om Jesus' liv, hvor lederne læste højt fra bibelen, kommeterede, græd og sang salmer. Til sidst fik vi en mini-udgave af The Book of Mormom, et bogmærke med Jesus og et snefnug, fordi: "Just as no two snowflakes are alike, you are uniquely, beautifully, wonderfully you!"
Da jeg kom hjem skypede jeg med Karen, Nikoline og min mor, hvilket var skønt. Efter min mening går der jo alt for langt tid mellem at jeg får skypet med familien Ægidius *hint hint* Forhåbentlig er der internetforbindelse i hytten oppe i Utah, så jeg kan skype med min familie på juleaften!
Vi tog hen til Melissa og Ernie og spiste aftensmad i dag, men vi havde knap nok fået slugt desserten, før vi måtte ud af døren igen. Layne havde en koncert med det kor hun er med i, så den var vi alle sammen hende og se. God julemusik og orkester.


Om eftermiddagen var jeg også hende at snakke med min områderepræsentant, som bor kun to veje væk, og snakkede generelt om hvordan det går for mig. Det var okay, men på samme tid ikke særlig behageligt. Der er fortsat ingen løsning fundet på det med overnatninger hos venner, tværtimod er det nok ligefrem blevet værre. Desuden inviterede Carrie mig med til Santa Barbara for at deltage i et track-træningsprogram for en dag, så vi kan øve til forårssæsonens track & field. Carrie tror nemlig at vi kan komme med til State i år, fordi hun vælger hold for 4x800, og hun synes det ser lovende ud. Men det er i Californien, og jeg må kun rejse ud af staten hvis en fra min værtsfamilie er med. Heidi tilbød at tage med, hvilket jo var utrolig sødt af hende, men jeg ville kun kunne tilbringe tid sammen med hende, med undtagelse af selve træningen. Så jeg ville ikke kunne køre derhen sammen med de andre piger eller overnatte hos Carrie's familie sammen med hende og de andre piger. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har det med dette, for Carrie havde tænkt det som både god træning og teambonding, men der bliver ikke noget af det sidste for mig så.
Alt i alt er det at være udvekslingsstudent i USA fyldt med regler - endda mange flere end jeg forventede! Jeg skal helt klart tilbage til Las Vegas engang i fremtiden, hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om nogen form for regler overhovedet, så jeg bare kan gøre lige hvad der passer mig. Ak ja, det ville være livet!

2 kommentarer:

Mor,  20. december 2010 kl. 10.25  

Hej skat

Ja så er 4 søndag i advent overstået og de fleste kigger nu frem mod juleaften. Og om en uge er det hele overstået. Tiden går stærkt - og dog føler man nogen gange at den står helt stille.

Håber også at vi får mulighed for at skype juleaften ♥

Det er utrolig trist med alle de regler og de problemer en "sleepover" giver - jeg håber tadig at noget af det løser sig - selv om jeg indimellem tvivler.... Men vi kæmper videre skat - you know : sammen er vi stærke ♥

Love and miss you ♥

Grethe,  20. december 2010 kl. 10.52  

Utroligt, hvad der hele tiden er af regler. Ærgeligt at du ikke kan tage afsted på lige fod med de andre tøser. Det gode ved at rejse ud er, at man bliver så glad for sit eget land på mange måder. Jeg brokker mig ikke over de hullede veje efter at have kørt på jordveje i Thule:)

Send en kommentar