Christmas day

>> lørdag den 25. december 2010

Min værtsfamilie har en tradition med at hver år om natten mellem den 24. og 25. december, sover alle singlerne og børnene i samme rum. Så Layne, Ernie, Caleb og jeg sov på gulvet i Micah og Claire's værelse, på en bunke af puder. Den nat nåede jeg at få en albue i hovedet af Ernie, samt en temmelig øm ryg!
Ernie og Caleb er ultra morgenmennesker, så de havde fået at vide, at de ikke måtte stå op før kl. 6. Så præcis klokken 6 sørgede de for, at vi alle sammen stod op. Så vi stod alle op og gik i en række fra yngst til ældst nedenunder, hvor vi fandt vores julesokker rundt i stuen. Min julesok fra julemanden (aka Heidi og Mike) bestod af en masse smådele, såsom et halstørklæde, en drikkedunk, løbesokker, ansigtsmaske-creme, neglelak, iTunes gavekort, Cafe Rio gavekort osv. En meget god start på dagens gaveindsamling!
Efter vi alle havde kigget vores julesokker igennem, holdt vi en kort pause inden den rigtige gaveåbning begyndte, hvor vi bl.a. spiste hjemmelavede kanelsnegle (minus glassur a lá Amerika). Bagefter satte vi os alle til rette rundt om i stuen i vores julenattøj, og så kunne gaveræset endelig begynde! Vi gjorde sådan, at alle fik en gave, og så åbnede vi en efter en fra den yngste til den ældste - jeg var den 4. yngste. Det endte op med at jeg til sidst måtte åbne et par pakker per tur, fordi jeg jo både havde fået pakker fra min værtsfamilie og fra jer hjemme i Danmark, så min bunke var lidt større end de andres.

Jeg fik nogle utrolig gode gaver i år, både fra min værtsfamilie og min familie hjemme i Danmark. Det var Melissa og Claire, som havde trukket mit navn i lodtrækningen, så jeg fik julegaver af dem, og de var super gode! Af Melissa fik jeg en cardigan fra Abercrombie & Fitch, to par øreringe og spillet Apples to Apples, som jeg var så vild med. Claire gav mig et gavekort til Abercrombie & Fitch, en hat fra GAP (som jeg seriøst havde overvejet at købe den anden dag) og en sød toiletpung fra London. Colette og Justin var også smadder søde, og de gav mig en bogserie på tre bøger, selvom de ikke havde trukket mit navn! Det var nogle helt virkelig gode gaver, som jeg slet ikke havde forventet at få, og jeg er virkelig taknemmelig!
Af min mor og Grethe fik jeg en masse gode ting; skoletaske fra Eastpak, en bog på dansk, et bogmærke, en mappe, en notesbog, dollars, en magnet, en rød hættetrøje med teksten "DANMARK" i hvid tryk, og et rigtig lækkert armbånd fra verdens bedste mor. Af min bedstemor fik jeg en halskæde med et par flotte, matchende øreringe. Det betød rigtig meget for mig, at jeg havde noget fra jer hjemme i Danmark denne jul, når jeg nu ikke kunne være hjemme og fejre den med jer. Det var nogle skønne gaver! Dagen før vi tog til Utah, fik jeg en check i julegave af min mormor og morfar, men familien Ægidius' pakke nåede desværre ikke frem :( Jeg håber, at den venter på mig, når jeg kommer hjem, og at den ikke er gået tabt undervejs!

Efter vi var færdige med at pakke gaver op, slappede vi bare af i en times tid eller to. Ernie og Caleb gik selvfølgelig straks i gang med at lege med deres nye legetøj, mens andre tog sig en lur - det tog os trods alt 4 timer at pakke alle gaverne op! Omkring klokken 10 tog Colette, Justin, Mike og jeg ud at løbe en tur på 5 miles. Colette og jeg løb sammen i spidsen, mens Justin og Mike sakkede bagud, og vi havde en rigtig god samtale under hele løbeturen. Colette er rigtig aktiv, og træner til Marathon, Iron Man osv. Wow!
Efter vores løbetur hoppede jeg i bad, og derefter stod den på spil indtil aftensmaden, sammen med Justin (som er en ægte spil-fanatiker), Ernie, Mark og Natalie. Vi spillede bl.a. For Sale og Coloretto - begge underholdende. Lige inden aftensmaden var Micah, Melissa, Natalie og jeg ude at gå en tur i området, men det var koldt og ved at være mørkt, så den blev ikke så lang.
Til aftensmad spiste vi en rigtig Thanksgiving dinner med kalkun og fyld, noget som jeg er kommet til at elske. Fordi vi ikke fejrede Thanksgiving sammen i år, tog vi alle en runde om spisebordet og fortalte hvad vi er taknemmelige for i år. Jeg sagde, at jeg var taknemmelig for at være hos min værtsfamilie, og at selvom jeg ikke kunne fejre den med min familie, så havde jeg stadig haft en god jul.

Efter aftensmaden hjalp vi alle til med at ryddde op, hvorefter jeg snakkede i lang tid med Justin. Han er en forfatter, så han er en screenwriter og så er han i gang med at skrive en fantasy bog. Ernie og jeg stillede en masse spørgsmål til hans bog, som han gerne vil udgive som en serie på tre bøger, så vi fik en masse insider-viden om plottet. Han regner med at have den færdig til omkring denne tid næste år, og jeg kan ikke afsløre andet end at jeg helt klart skal læse den, når den bliver udgivet!
Melissa lavede karamel-popcorn (det lyder måske underligt, men det er mums), Colette lavede græskar-mousse og Natalie lavede en tærte, og så satte vi os alle op foran den store fladskærm ovenpå og så Beauty and the Beast (Skøndheden og Udyret), som tre af søstrene havde fået i hver deres julesok. I starten af filmen tog jeg et spil Coloretto med Ernie, Natalie, Mark og Layne, men efter det ene spil sluttede jeg mig til de andre foran fjernsynet, hvor jeg fik en lille Disney-genopfriskning.

Jeg ved at dette indlæg blev langt, men dette er en temmelig stor dag for en udvekslingsstudent i USA, hvis ikke den største. Jeg har en tendens til kun at beskrive tingene som de er, og ikke hvordan jeg har det med det, men dette er jo trods alt en offentlig blog. Jeg vil ikke risikere at komme i klemme, hvis nogen jeg kender skulle beslutte sig for at oversætte dette.
Men for at være ærlig, så var det en rigtig hyggelig dag, og jeg er rigtig taknemmelig for min værtsfamilie, når jeg hører, hvordan nogle af de andre udvekslingsstudenters jul var rundt om i verden. Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg savner min familie og mine venner ekstra meget i denne tid, specielt når jeg ser hvor tætknyttet min værtsfamilie er. Det kan ikke undgås, at man savner verdens skønneste lillesøster, når man ser hvor godt ens værtssøstre har det sammen! Jeg elsker min familie, og jeg er glad for, at jeg dette år får lært virkelig at sætte pris på jer alle sammen. Jeg håber i alle havde en fantastisk jul ♥

3 kommentarer:

Mor,  26. december 2010 kl. 12.58  

Hej min skat

Fantastisk dejligt blogindlæg. Hvor er jeg glad på dine vegne over at du bor hos en familie som har gjort alt for at du skulle have en dejlig jul selv om du er langt fra din familie. Du bor og lever sammen med en familie som sætter familiefællesskabet højt og som har nogle værdier at være fælles om - det er noget mange andre godt kunne lære noget af...

Mange flotte gaver du har fået af familien Wixom - kan godt forstå, du er glad og taknemmelig.

Rigtig godt at du også fik fortalt familien, hvor taknemmelig du er over at være hos dem. Du har fortalt mig om nogle andre udvekslingsstudenter som ikke har været lige så heldige som dig juleaften - jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan det må være som mor at vide... Jeg føler også en dyb taknemmlighed - jeg kunne se, at du var glad.

Du elsker din familie - vi elsker DIG ♥

Nanna Christensen,  26. december 2010 kl. 15.40  

Hej Sophie
Har lige et lille spørgsmål som jeg håber du kan svare på. :)
Du skriver under din spørgsmål og svar at du sparede omkring 20.000 kr op til det her ophold og nogen af penge kom fra legater.
Kan du huske hvor du søgte de legater? Spørger en måske kommende udvekslingsstudent. :)

Grethe,  28. december 2010 kl. 12.04  

Skønne juletraditioner og sikke en gaveregn:) Din værtsfamilie er utrolig sød ved dig. Dejligt du har haft en god jul under fremmede himmelstrøg

Send en kommentar