Best Friends Animal Society

>> mandag den 27. december 2010

Dagen startede langsomt ud, og blev fordrevet med at vente på, at alle i min værtsfamilie blev klar til at få taget familiebillede, da jeg skulle være fotografen. To timere senere end vi egentlig havde planlagt, var alle endelig klar, og vi tog billeder ude i sneen, og bagefter tog vi alle et billede med vores "Wixom University"-trøjer på med mit kamera sat på selvudløser. De blev alle meget fine.
Natalie og Mark kørte hjem mod Idaho efter vi tog billederne, da de skulle tilbage til deres arbejde. Jeg hjalp Micah med at lave mac & cheese med blomkål, som vi spiste til frokost. Efter frokost fik jeg skypet i nogle få minutter med min mor og lillesøster, hvor jeg så dem med deres julegaver, som jeg havde sendt - dejligt!
Om eftermiddagen tog vi ud til et dyrehjem i den nærliggende by Kanab, som er en del af en større organisation kaldet Best Friend Animal Society. Her redder de mishandlede eller hjemløse dyr, og sørger for at de får de vaccinationer og den hjælp, som de behøver, samt eventuelle adoptioner. Dyrene kan være alt fra hunde og katte, til heste og skildpadder. Det var en rigtig god oplevelse efter min mening, og man kan melde sig som frivillig arbejder i en eller flere dage hele året rundt - man skal dog være 18 år eller ældre for ikke at have en forældrer til at rende og holde dig i hånden hele dagen igennem. Jeg havde den største lyst til adoptere en af deres mange, bedårende killinger!

Efter besøget på dyrehjemmet, tog vi direkte hen til den lille lokale biograf i Kanab, som mindede mig lidt om den lille hyggelige biograf i Helsinge, hvor jeg var med familien Ægidius og familien Brix i sommers. Vi så Gulliver's Travels med Jack Black i hovedrollen, hvor han kommer hen til et land af bittesmå mennesker. Jeg ved ikke, om i har hørt om den endnu hjemme i Danmark, men jeg kan i hvert fald ikke anbefale at se den. Meget meningsløs, dårlig og ulækker humor - derudover kan jeg bare ikke lide Jack Black, hverken som skuespiller eller mht. udseende.
Da vi kom hjem varmede vi nogle rester fra gårsdagens madpandekager for aftensmad, men jeg var ikke rigtig sulten. Colette, Claire og jeg dyrkede styrketræning til et træningsprogram på dvd kaldet "Insanity" - og programmet er virkelig så sindssygt som det lyder! Mine ben føltes som gele efter bare 5 min., og vi gennemførte to programmer på 20 minutter! Men det var i hvert fald godt endelig at dyrke noget motion igen.
I morgen pakker vi sammen og kører tilbage til Las Vegas.

2 kommentarer:

Mor,  28. december 2010 kl. 01.19  

Hej skat

Så har mesterfotografen igen været i aktion - glæder mig til at se resultatet.

Et dyrehjem for mishandlede og hjemløse dyr lyder som en rigtig god ide - og ja jeg er slet ikke i tvivl om, at du ville have elsket at adoptere en killing :-)

Håber næste biografbesøg falder lidt heldigere ud.

Der kommer "Det gylddne kompas" i aften - måske den skulle genopfriskes og så vil jeg tænke på da vi to så den i biografen ♥

Elsker og savner dig ♥

Grethe,  28. december 2010 kl. 12.18  

Puha, det må være et hårdt program, for jeg synes nu du er i fin form. Svært at forstå at nogen overhovedet mishandler dyr.

Send en kommentar