Southern Regional XC Championship

>> fredag den 29. oktober 2010

I dag var det Nevada Day, hvilket vidst siger sig selv - en feriedag i anledning af staten Nevada. Så vidt jeg har forstået, har alle stater deres egen dag. Så i stedet for at stå tidligt op og gå i skole, stod jeg tidligt op og mødte op på skolen. Forskellen? Cross country varsity skulle mødes og tage bussen til Boulder City, hvor vi skulle løbe regionals. De fleste af os - inklusiv mig - sov hele busturen igennem.
Vi ankom allerede lidt over 7 om morgenen, selvom varsity drengene først skulle løbe kl. 9 og varsity pigerne først skulle løbe kl. 10:30. Så vi brugte den første time på at ligge i én stor bunke på vores medbragte tæpper og halvsove. Selv med vores alt for store træningsbukser og hættetrøjer var det svært at holde varmen, så koldt var det!


Starten af varsity pigernes løb, lige efter startsskudet lød. Her ses blandt andet min alt for hurtige start.

Det var utrolig nervepirrende at skulle vente i 3,5 time på at skulle løbe, især fordi drengene skulle løbe først. Vi havde alle sammen godt ondt i maven, da det blev varisty pigernes tur og vi stillede os op på mållinjen. Jeg startede desværre alt for hurtigt ud, og følte mig udmattet efter kun lidt over halvdelen af løbet. Jeg blev nr. 29 ud af 92 med en tid på 22:25, som er 4 sekunder fra min personlige rekord. Ikke særlig godt, og endda slet ikke i betragtning af, at det var mit sidste løb. Det var dog en rigtig hyggelig dag :)


Den første del af løbet, hvor jeg rent faktisk klarede mig godt, og et af de billeder, hvor jeg ikke ser døende ud.

Shelby løb hurtigere end hurtigt i dag, og var hele 35 sekunder foran mig. Og gæt hvad? HUN KVALIFICEREDE TIL STATE! Det er første gang min skole har fået en pige til State i flere år, og skrigeri og gruppekram efterfulgte nyheden. Er så glad på hendes vegne, der er virkelig ingen som har fortjent at komme til State mere end Shelby! Jeg kommer helt klart til at stå på sidelinjen på næste lørdag og heppe!

Blev i en time ekstra bagefter, for at overvære præmieuddelingen sammen med Shelby. Bagefter fik jeg et hyggeligt lift hjem af hende og hendes forældre. Jeg tog et bad, og havde knap nok sat mig ned for at spise frokost og lave lidt lektier, før resten af familien kom hjem. Natalie og Mark kom i går aftes sammen med Mike's mor, og Melissa, Ernie, little Ernie og Caleb var også på besøg. Jeg spillede lidt football med Ernie, Caleb og Natalie i haven, hvilket for mig blev efterfulgt af endnu en smule lektier. Jeg blev dog revet væk fra dem endnu engang, da jeg blev tilbudt at tage med Mike og Micah ud at handle. Så jeg måtte desværre efterlade mine lektier - men jeg klager skam ikke :P
Da vi kom hjem spiste vi aftensmad - suppe i små udhulede boller, som var orange med grønne toppe, så de forestillede et græskar. Vi havde også grønne fingre-formede breadsticks med mandler som fingernegle. Bagefter havde vi en større football kamp med Natalie, Ernie, Caleb og Melissa vs. Mark, Layne, little Ernie og mig.


Alle aftenens færdige græskar på rad og række ude foran huset.

Dette blev efterfulgt af græsksarudhuling, aftenens store højdepunkt. Jeg skal lige love for at der blev udhulet græskar! Jeg udhulede et simpelt ét med et ondt grim, og lavede en ekstra med det danske flag. Til sidst stillede vi dem alle sammen op på rad og række ude foran huset med stearinlys i. Mike havde endda lavet fem græskar, som til sammen læste "W I X O M". Mit favoritgræskar var dog flagermusen som Mark havde udskåret!


Ernie, Mark, Natalie, Melissa, (little) Ernie, Micah og Layne med deres græskar.

Bagefter satte vi os til rette foran ilden ude i haven, og lavede s'mores. En eller to skumfiduser og et stykke chokolade mellem to kiks. Det smagte okay, men utrolig meget sukker efter min smag. Fordi min værtsfamilie er så stor, trækker de hvert år lod om, hvem som skal give hvem julegaver, hvilket også var sagen i år. Jeg trak Melissa, som tilfældigvis også trak mig. De har også en lille pulje for singlerne, dem som ikke får to gaver (altså en ekstra gave fra deres mand), så jeg trak Micah, og Claire fik mig.
Aftenen sluttede med at Melissa og Ernie tog børnene med hjem, samt Natalie og Mark som besluttede at tilbringe natten hos dem. Layne, Micah og jeg satte os til rette foran fjernsynet og så The Interpreter, en helt fantastisk film med Nicole Kidman i hovedrollen.

Shelby skrev en halv times tid før midnat, og spurgte om jeg ville hænge ud. Måtte desværre sige nej pga. mit curfew og reglerne herovre. Havde det været efter danske forhold, havde jeg dog klart sagt ja!
Forresten, så var der mange i dag, som havde deres letterman's jacket på - en jakke i dine skolefarver med dit navn og mærker fra dine varsity sportsgrene på. Var helt vildt misundelig, og har gjort op med mig selv, at trods den sindssyge pris, så jeg bare have fingrende i én i løbet af året! Måske en potientiel julegave? (et hint til min dejlige mor) :P


Shelby i hendes letterman's jacket. Misundelig? Ja mon ikke!

4 kommentarer:

Mor,  30. oktober 2010 kl. 14.40  

Hej min skat.

Det kan godt være at du ikke slog din personlige rekord men jeg synes det er rigtig flot at blive nummer 29 ud af 92 løbere. Du fik sat et flot punktum på din XC sæson. Og så udviser du sportsmanship - fin egenskab at have min skat.

Lyder som en rigtig hyggelig aften I har haft med at udhule græskar og det ser rigtig flot ud, som de er linet op med lys i :-)

Vi glæder os til at se dig i din nye jakke <3

Kys og kram
Mor

Grethe,  30. oktober 2010 kl. 14.56  

Grethe sagde
Hej miss Sophie
Pudsigt nok har vi lige netop idag snakket om julegave, tak for det gode hint:) Det er en rigtig sej jakke, som man ikke kan leve foruden.
Du har klaret dig rigtig flot i løb, nu bliver det spændende med Shelby og så betyder det meget med gode venner, som hepper.

Anonym,  4. april 2013 kl. 18.34  

Eva Mentis seemed like someone who had gone though what I was
going through so I ordered the product I got it in 10
days and I started using it immediately From the very first application I could feel a difference.

Amla is used in the preparation of a highly effective natural shampoo by mixing 100 g each of amla, nuts and Shikakai soap in two quarts of water, the
mixture is boiled for half an hour to simmer and then can be used as shampoo for one month for all hair treatment throughout the year.
Deemark herbal hair care oil have been traditionally used to
treat irritated stressed scalp, reduce effect of aging on hair shape and growth, combat seborrhea and alopecia.

This is why many salon stylists always recommend a hot oil treatment for hair.
These resources side by side also promote healthy
hair growth and hair growth which are preferable to other medications.


my webpage hair products

Anonym,  10. april 2013 kl. 17.53  

The newspapers help readers to get the hottest updated and
happenings around the world. E-papers do not minimize from covering stories that received little coverage in the reputed national
papers. Information regarding different websites that contain large chunk of databases of unclaimed properties and money are
also provided in different newspapers. The process of printing conditions requires alteration
of flow from a fan or pump. Until I was five I lived with my
mother's younger sister Dorothy and my grandmother, who told me before she died that my mother had received letters from my father for some years after bringing me to New York.

my homepage - click here

Send en kommentar