The Rebels vs. the Wolfpack

>> lørdag den 2. oktober 2010

I dag hentede Shelby mig omkring klokken halv 12, hvorefter vi sammen med Katie og Dena drog til Galleria Mall, hvor vi gik på jagt efter homecoming kjoler. Jeg fandt en fin mørkelilla kjole med bånd om livet i Fashion Q til kun $26, hvilket er utrolig billigt for en kjole til homecoming - men det kommer selvfølgelig an på mærket og butikken. To timer senere endte Shelby og Dena med også at købe kjoler derinde; Shelby købte en sort og pink, og Dena købte en lyselilla udgave af min. Katie købte en mørkeblå og sort i Dillard's.
Inde i en af butikkerne mødte vi en lille dreng, som blev ved med at løbe efter os og sige "I caught you!" mens han rørte os med hånden. Utrolig morsomt - men man skulle nok have været der. Vi kørte indenom McDonald's på vejen hjem, hvor Katie prøvede at bestille på spansk, men fejlede totalt. I stedet irriterede hun hende som tog imod vores ordrer, hvilket Shelby - som arbejder på McDonald's - fik skylden for :P
Udover en enkelt t-shirt fra Aeropostale fik jeg ikke købt andet end min kjole, hvilket er lidt trist. Mange amerikanere shopper kun i 2 - 3 timer, fordi de har så mange shopping-muligheder inden for rækkevidde, og i dag kiggede vi jo kun efter kjoler. Shelby sagde at hun havde brug for at få shoppet noget nyt tøj, men hun arbejder utrolig meget, så hun har ikke tid de næste par uger. Tror jeg vil spørge Isabella, så kan os danskere forsøge at stille vores "shoppe-lyst".

Om aftenen tog Mike, Heidi, Micah og mig til en universitets amerikansk fodboldkamp mellem UNLV (University of Nevada, Las Vegas) og UNR (University of Nevada, Reno). Fordi Mike er medlem af universitetsbestyrelsen, kan han komme gratis ind til universitetskampe, og så endda i President's lounge! Så vi sad ganske fornemt øverst oppe under et overdække, med gratis buffet og drikkelse. Ganske fornemt, ikke sandt? Og så fik jeg endda en gratis UNLV t-shirt og pompom af UNLV's præsidents kone, som Heidi og Mike kendte!
Selve kampen var... amerikansk fodbold, for at sige det sådan. Micah prøvede at forklare mig reglerne, selvom hun ikke var helt inde i spillet selv, men jeg fik da en nogenlunde forståelse af spillet. Vi tog hjem ved 10tiden, tre timer efter kampen gik i gang, og da førte UNR, så the "Wolfpack" endte nok med sejren. Før kampen startede havde folk barbeques ude foran på parkeringspladsen, og der blev råbt og skreget så man skulle tro det var løgn! Der var uden tvivl masser af school spirit og en helt utrolig stemning. Tag ved lære, Danmark!

Modtog to pakker hjemmefra her i eftermiddags med lidt tøj, godteri og andre gode sager fra Danmark, hvilket var rigtig dejligt! Specielt billederne, det var nok det bedste af det hele! Mange tak til min fantastiske mor :)


4 kommentarer:

Anette,  3. oktober 2010 kl. 02.39  

hey, hvad med billeder af kjolen du?! :D

Karen,  3. oktober 2010 kl. 09.03  

Hej Sophie
Vi er hos Bedstemor og prøver om vi kan skrive en kommentar til dig. Bedstemor har prøvet mange gange og kan ikke finde ud af det. Knus

Mor,  3. oktober 2010 kl. 12.23  

Hej skat

Godt at høre at du har fået købt en kjole - så er der styr på den del af homecoming.

Jeg tror nu aldrig at du helt får stillet din shoppe-lyst men lyder som en hyggelig danskerdag sammen med Isabella :-)

Og du har siddet i Presidents lounge - sejt. Ser ud på billedet som om der er rigtig mange tilskuere - lidt anderledes end tilskuermængden til de danske superliga kampe.

Elsker og savner dig <3

Anonym,  3. oktober 2010 kl. 13.09  

Ikke dårligt at sidde i President lounge, sikke en oplevelse. Flot kjole du har købt, men med den gode og sikre smag du har, kan det jo kun blive godt.

Send en kommentar