Viva Las Vegas

>> mandag den 16. august 2010



Så er jeg ankommet helskinnet til Las Vegas, spillebyen over dem alle!
Jeg tog afsked med de andre om morgenen, og fløj alene videre fra Newark til Milwaukke i Wisconsin, og derfra tog jeg flyet videre til Las Vegas.
Flyveturen til Las Vegas tog omkring 4 timer, men for at være helt ærlig, så husker jeg ikke så meget af den. Sad med sommerfugle i maven det meste af vejen. Da vi fløj ind over Nevada, var utrolig. Ørken- og bjerglandskabet var ubeskriveligt, et helt igennem fantastisk syn! Las Vegas var noget af et syn, og byens størrelse er fænomenal. Ville have knipset løs med kameraet, hvis ikke det var fordi vi skulle til at lande, og alle elektroniske apparater skulle være slukkede.

Min værtsmor Heidi og min jævnaldrende værtssøster Layne hentede mig ved bagagebåndet i McCarren lufthavn, hvorefter de tog mig med på en køretur gennem The Strip, gennem nabolaget og hen forbi Las Vegas Academy, Eldorado High School og Las Vegas High School.
 Heidi har spurgt sidstnævnte skole om de ville tage mig ind, hvilket jeg synes meget god tom, da det er en ‘normal’ high school og ikke en ‘magnet school’. Vi får svar på om de vil tage mig enten torsdag eller fredag. Håber det bliver et ja!
Efter et kort stop ved en brød-butik, kørte vi ind i indkørselen til det hus jeg skal bo i de næste 10 måneder. Deres hus er helt utrolig flot, her er en fantastisk udsigt og mit værelse er rigtig fint. Temperaturen ligger lige over de 40 grader celsius fra morgen til aften, men den falder et par grader om ved aftentid, hvor varmen bliver mere tålelig. De er alle sammen utrolig søde og snaksalige, og jeg føler mig virkelig velkommen her. Kunne ikke være mere tilfreds med min placering og familie :)

Claire, Micah og Michel kom hjem ikke så lang tid efter os, hvorefter Claire og Layne lavede tortillas til aftensmad - med en lille smule hjælp fra min side. Aftensmaden var en dejlig oplevelse, og blev bare endnu mere sikker på, at jeg er havnet det rigtige sted. Efter maden tog vi hen på ”U-Swirl”, som er et sted hvor du kan blande din egen ’frozen yogurt’ (ligesom is, bare sundere) og så tilføje frugt, tilbehør osv. Virkelig lækkert! Hvorfor har vi så mange McDonald’s i Danmark og ingen U-Swirl eller Jamba Juice? Det er for dårligt.
Om aftenen opdagede jeg, at jeg manglede nogle ting fra min håndbagage. Da jeg gik gennem security i Newark bippede min taske, så damen tog en masse ting ud og scannede det hele igen. Jeg havde vildt travlt, da mit fly skulle til at begynde at boarde, så jeg smed bare tingene ned i igen. Så der røg en converter, min iPhone oplader, laderen og kablet til mit digitale kamera og gaven med lakrids til the Wixoms :(

Der kommer billeder af huset og området senere, når jeg har fået taget nogle og har fået tilladelse af familien til at lægge dem ud her på bloggen.

1 kommentarer:

Mor,  17. august 2010 kl. 12.54  

Din nye t-shirt klæder dig godt :-)

Dejligt at du har fået sådan en dejlig familie - det har du også fortjent.

Send en kommentar