Sightseeing på Manhattan

>> lørdag den 14. august 2010



I dag vågnede jeg allerede kl. 6 om morgenen på grund af jetlag, hvilket var lidt surt, men var ikke den eneste. Morgenmaden her på hotellet er ikke lige frem noget at fortælle om, selvom jeg undrer mig over, hvordan man kan riste toastbrød og stadig få det til at være blødt!
Vi mødtes ude foran hotellet kl. 8:20, hvor vi blev hentet af en bus, som kørte os ind til Manhattan, den mindste del af New York. Vores guide, Dennis, fortalte en masse ting mens vi kørte gennem byen, og vi var også ude at gå rundt nogle steder, bl.a. Central Park, Rockefeller Center, Greenwich Village og Ground Zero. Turen var utrolig spændende og varede cirka til klokken halv to, hvorefter vi blev sluppet løs i grupper ved Grand Central Terminal.



Min gruppe bestod af Ida, Kira og en svensker ved navn Kalle, og efter en lille frokost gik turen til Rockefeller Plaza, hvor vi tog turen op til "the top of the rock". Det var et helt fantastisk syn der mødte os på toppen, det kan slet ikke beskrives! Resten af dagen brugte vi på Times Square, og på trods af at vi gennemgik en Forever 21 butik på 4 etager, så købte jeg kun én t-shirt, nemlig den berømte "I <3 NY".



Klokken 7 mødtes vi igen ved Rockefeller Plaza, hvor vi tog bussen hjem til hotellet og spiste aftensmad på restauranten. Vi var alle sammen godt trætte efter så mange timers sightseeing, og jeg havde frygteligt ondt i fødderne efter at have gået rundt i timevis!
Noget jeg har lagt mærke til er, at det amerikanske flag er over alt her i New York - på bygninger, busserne, i forretningerne, ja alle vegne. bare en sjov lille detalje jeg ville dele med jer ;)
Det er sent nu, så jeg må hellere se at komme i seng - vi skal mødes samme tid i morgen. Husk, i kan finde resten af dagens billeder på Facebook eller ved at klikke her.

1 kommentarer:

Anonym,  15. august 2010 kl. 04.46  

Sååå gøy!! :D kun 2 dager te nå! :D hehe,, men du, du sa at de ikke veire håndbagasjen? ALDRI? ikke på noen av plassane? eller de tok ikke stikkprøver heller?

Send en kommentar