Opportunity Village

>> torsdag den 19. august 2010


Skolen hvor Heidi arbejder frivilligt hver tirsdag og torsdag.

Stod op tidligt i dag for at dyrke motion i familiens garage, hvor de har en løbemaskine samt en anden maskine, som jeg ikke ved hvad hedder. Efter en halv times motion tog jeg et bad og spiste morgenmad, hvorefter jeg spillede 'Candyland' med lille Caleb (jeg fik tæv) og bagefter spillede Layne, Caleb og mig Twister.
Kl. 08:30 kørte jeg med Heidi til Opportunity Village, som er en slags skole hvor mentalt handikappede voksne kan lære at læse, og hvor Heidi arbejder hver tirsdag og torsdag. Layne er nogle gange med som assistent, så Heidi spurgte om jeg ville med og hjælpe til, hvilket jeg takkede ja til. Sad og gennemgik bogstavlyde med dem (hvilket faktisk også er lærerigt for mig, fordi det er engelsk), hvorefter de skulle læse højt for mig, hvor jeg så skulle hjælpe dem på vej og rette dem. Som sagt var de alle mentalt handikappede, men de var alle vældig søde, og det føltes godt bagefter. Kan godt forstå hvorfor Heidi gør det gratis, det er et meget tilfredsstillende arbejde!


Restauranten hvor Heidi og jeg spiste frokost. De har det lækreste asiatiske mad!

Vi var færdige ved middagstid, hvor Heidi tog mig med på asiatisk restaurant kaldet "Pei Wei", hvor vi spiste en hurtig frokost, eftersom vi skulle mødes med rektoren for Las Vegas High School kl. 13:30. Da vi kom derhen viste det sig, at jeg allerede var blevet accepteret, men Heidi's iPhone løb tør for strøm om morgenen, så de havde ikke kunnet få fat i os. Så vi talte lidt med rektor, som var utrolig sød, og bagefter med en dame på hovedkontoret som hoster en udvekslingsstudent kaldet Patrick fra Tyskland, som også gav os nogle registreringspapirer at udfylde.
Bagefter var vi en tur på atletik-kontoret, hvor der opstod lidt problemer. Fordi jeg har flyttet til en skole uden for vores zone (Las Vegas er opdelt i zoner, og du går i skole i din egen zone), skal vi bevise at vi ikke gjorde det fordi Las Vegas High har bedre sportshold eller bare fordi vi havde lyst, hvilket bliver kaldt 'school-shopping'. Så Heidi skal skrive et brev der begrunder hvorfor jeg flyttede over på LVHS i stedet for Eldorado.
Rektoren, damen på hovedkontoret og damen på atletik-kontoret sagde alle sammen, at hvis jeg havde nogle spørgsmål eller problemer, så skulle jeg bare komme til dem. Virkelig sødt af dem! Selve skolen er kæmpestor, og efter hvad jeg har set en fin, amerikansk high school.


Las Vegas High School er kæmpestor, så er taknemmelig for at jeg får en rundvisning i morgen!

Kort efter vi kom hjem tog vi ud at køre igen, denne gang til Target, for at købe badebukser til Caleb, så vi kunne komme i poolen. Kiggede efter noget tøj som passer til skolens dress code, men fandt ikke noget - tror Heidi og Layne vil tage mig med ud at shoppe i næste uge, er ikke helt sikker. Anyways, da vi kom hjem tog Layne, Caleb og mig hen til deres nabo (som de er i familie med) og svømmede i deres pool, hvilket de gør ret tit. Det er helt klart noget jeg kunne vænne mig til :)
Efter aftensmaden gik resten af aftenen med at udfylde registreringspapirer til skolen, samt skrive under på en masse papirer, hvilket tog sin tid. Micah, Layne og mig så en episode af The Middle, før vi havde 'family prayer' - vi var alle godt trætte på det tidspunkt. Micah og Mike viste mig nogle sjove parodier af The Lawrence Welk Show, et tv-program der var utrolig populært i Amerika i 60'erne.

Jeg har det utrolig godt her, og jeg nyder at vågne op til en ny dag hver morgen! Og ja mor, vi står tidligt op om morgenen her - selv mig. Glæder mig til at få registreret mig på skolen i morgen, få ordnet det med atletik-kontoret og få en rundvisning af hende cheerleaderen :)

5 kommentarer:

Ester Maria 20. august 2010 kl. 03.16  

Hey:)

Hvor det lyder det fedt det hele!
Skal du være cheerleader? :)

Håber alt er fedt, Ester!

Camilla Holm 20. august 2010 kl. 06.16  

Aj, det lyder super godt at det gaar bedre med alt det high school noget. Det er da laekkert at du faar rundvisning osv.
Hvornaar er det du starter i skole? :)<3

Mor,  22. august 2010 kl. 10.54  

Du er sej med din vedholdenhed med motionen - og så i den varme :-)

Lyder rigtig spændende og lærerigt med Opportunity Village.

Anonym,  13. marts 2013 kl. 01.55  

Thanks for finally talking about > "Opportunity Village" < Liked it!
hardwood floors

Here is my web blog: hardwood floor refinishing

Anonym,  17. marts 2013 kl. 20.03  

I am really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever
run into any internet browser compatibility issues? A small
number of my blog readers have complained about
my site not working correctly in Explorer but looks
great in Opera. Do you have any solutions to help fix this problem?


Take a look at my website; zetaclear side effects

Send en kommentar