Første skoledag

>> mandag den 30. august 2010

Første skoledag, dagen jeg har set frem til med spænding, nervøsitet og sommerfugle i maven. Vågnede tidligt, så Layne - sød som hun er - kunne hjælpe mig med at krølle mit hår. Heidi lavede 'french toast' til morgenmad, hvilket er en blød, ristet toast med peanut butter og maple syrup.
Første dag på high shcools her i USA bliver brugt på at gå rundt fra klasse til klasse, med et lakse-farvet papir, hvor du får alle dine lærers underskrifter, som et bevis på at du er mødt op. Hvis de ikke få dit papir når dagen er omme, bliver du omgående slettet fra skolens system!
Sådan her så min dag ud i dag:

1) Guidance: Normalt er den her klasse først i 3. periode, men den første dag starter vi alle med guidance. Det er ligesom homeroom, så du laver vidst bare dine leksier og snakker med folk. Snakkede lidt med nogle fra klassen, men vi klikkede ikke rigtigt - folk var så stille og akavede, med undtagelse af dem som allerede kendte hinanden.

2) American Literature H: Læreren for denne klasse er virkelig underlig! Han vil have os til at bruge de to første dage på at lave en collage om os selv, som vi så skal præsentere foran klassen på onsdag - spild af tid hvis du spørger mig. Han vidste os hans egen collage med barndomsbilleder og det hele, hvilket var virkelig akavet! Snakkede ikke rigtigt med nogen i den klasse, så...

3) French I: En super klasse! Læreren er født og opvokset i den fransktalende del af Canada, Quebec, så han har en lidt fransk accent når han taler engelsk. Han er virkelig venlig og forstår at fange ens interesse når han taler - i hvert fald min. Der var en pige i min klasse, som er med i et slags program hvor du kan rejse ud til andre lande, så fik lige hurtigt snakket med hende efter timen.

4) Zoology H: Den mest entusiastiske og underholdende lærer jeg har mødt! Han er gift med en norsk kvinde, som lige er flyttet tilbage til Norge - han flytter hen til hende når skoleåret er slut. Så han blev helt vild da han opdagede, at jeg var en udvekslingsstudent fra Danmark. Han afprøvede nogle få norske ord, samt skyndte sig at vise mig en stor kalender han havde med norske billeder. Virkelig sød mand, og utrolig interessant at høre på. Vi skal dissekere nogle mindre dyr senere på året, såsom rotter, frøer osv. Fik snakket med to piger, som jeg sad ved siden af, så det var okay.

Lucnh: Min skole er delt op i to lunch-perioder, 1 og 2. Jeg har 1, hvilket næsten kun består af freshmen. Sad sammen med en af pigerne fra min Zoology klasse, men det var det. Lige nu hader jeg frokost...

5) Theater I: Min hadeklasse. Den består næsten udelukkende af freshmen, og de er alle helt blanke! Det er denne klasse, der er skyld i at jeg er i lunch 1. Suzie vil prøve at få mig ind i Principles of Leadership-klassen, så jeg kan være med i Student Counsil - alle siger at det er helt vildt fedt. Det ville også gøre at jeg fik lunch 2, så det ville være fantastisk! Men som sagt, så hader jeg theater.

6) Trigonometry H: Den klasse jeg kender flest i; Suzie, Emily (fra kirken), Kerri (fra cross country) og Jennett (fra Zoology). Det er den klasse jeg har været mest komfortabel i, eftersom jeg rent faktisk havde nogen at snakke med. Vi lavede ikke noget i dag, udover at få underskrevet vores papir, men det siges at det er den sværeste matematik-klasse i high school!

7) U.S. History: Faktisk skulle jeg have haft denne klasse på Honors-niveau, så den ville være byttet om med Trigonometry, men da Heidi registrerede mig igen, byttede hende og min counselor om på nogle af mine klasser, så jeg kunne få bedre lærere. De overså åbenbart, at jeg var blevet rykket ned i denne klasse. Den var okay, læreren lød til at vide hvad hun snakkede om. Sad ved siden af en pige, som Suzie introducerede mig for i Trig.

Cross country: Skiftede til mit sports outfit i gymnastiksalens omklædningsrum sammen med de andre piger fra holdet efter skole. Måtte dog vente med opvarmningsrunderne til min træner kom med mine løbesko, siden jeg glemte dem i fredags, så jeg var lidt bagud. Bagefter var der styrketræning, og så videre til selve løbeturen. Vi løb længere end vi har gjort siden vi rykkede op til at løbe om eftermiddagen, men temperaturen var nogenlunde i dag, og jeg er ved at vænne mig til klimaet, så det gik fint.

Fik et lift hjem af Hadley og Suzie (begge seniors) efter træning, hvorefter jeg tog et bad og slappede af. Senere kørte vi til et strip mall, så Layne kunne få plukket sine øjenbryn (med tråd, Grethe!) og Heidi og mig kunne købe brød i den lækreste lille brødbutik. Vi hentede deres truck på vejen hjem, som Heidi havde lånt til 'Crazy Chris', så Layne og mig kørte hjem i den store bil selv. Efter aftenmaden stod den på en smule rengøring, samt en episode af Glee for mig. Deres datter Collette og hendes mand ankommer om en halv times tid sammen med Mike.
Det er sandt hvad alle siger, du får ikke rigtigt kulturshock og hjemve før skolen starter. Føler mig ikke særlig optimistisk lige, har mest af alt lyst til et kram fra min mor - hvor barnligt det end lyder. Tror mit humør har at gøre med alt det nye plus for lidt søvn. Håber på en bedre dag i morgen!

7 kommentarer:

Helene 31. august 2010 kl. 00.06  

Aw, sweetie, selvom det måske ser knap så sjovt ud lige nu, så ved du jo, at det bliver bedre :D håber du holder humøret oppe og ikke savner DK alt for meget - her er nemlig skidehamrende koldt... Miss you, have fun, LOVE YOU <3

Anonym,  31. august 2010 kl. 00.40  

Kleo sagde ...
Det er altid svært i starten med at snakke med andre, det kommer med tiden. HOLD UD! Drengene kan ikke modstå dig!

Anonym,  31. august 2010 kl. 03.19  

Cille sagde...
Jeg forstår dig godt at det var svært at snakke med folk. I min klasse den første dag, var der heller ikke en eneste der sagde noget. Men jeg ved du klare det for du er en stærk pige... OG som Anette siger, drengene kan ikke modstå dig, for du var da for lækker på din første skoledag :p Jeg savner dig, kys.

Mor,  31. august 2010 kl. 05.14  

Min smukke datter <3

DU klarer det - du er en viljestærk pige. Vi vil gøre alt for at opmuntre dig og hjælpe dig på vej.

Er sikker på at tirsdagen bliver meget bedre :-)

Elsker dig

Mor,  31. august 2010 kl. 05.15  

P.S. Og DU er slet ikke barnlig - ikke noget jeg hellere ville end kramme dig ...

Anonym,  31. august 2010 kl. 13.00  

Det viser netop din stærke side, at du godt tør indrømme når tingene er svære.Måske skal der byttes om på nogle fag, men er overbevist om, at med din stædighed og vilje skal det nok komme det hele. Jeg tror såmænd mange af de andre i klassen sidder med de samme tanker som dig. Og så skal du vide, at det bedste for din mor ville være at kunne kramme dig. Hun savner dig ( og det gør jeg også) Vi er stolte af dig og snakker meget om, hvor heldig du er, at du netop er havnet hos familien Wixom. Det giver flotte bryn md sytråd:)Sov godt maleren

Karen,  31. august 2010 kl. 13.32  

Hej Tulle

Håber dagen idag gik bedre. Første dag er aldrig spændende. Du skal nok klare det skat. De bliver alle vilde med dig. Jeg ved du kan og er stærk. Men det ville være rart at kunne snakke og kramme dig og fortælle dig at det nok skal gå altsammen.
Hvor ser du dog sød ud med krøller. Hvor er glattejernet blevet af?. Kys og bjørnekram

Send en kommentar