Ankomst til New York

>> fredag den 13. august 2010

Så er jeg ankommet til New York! Eller det vil sige, jeg ankom til Newark Airport for godt syv timer siden. Klokken er kun halv ni om aftenen herovre, men vi er alle trætte og udslytte på grund af jetlag, plus vi skal tidligt op i morgen, så vi er allerede på vej i seng.



Vågnede tidligt om morgenen, med ondt i maven af bar nervøsitet og spænding. Vi kørte mod Kastrup lufthavn i god tid her til morgen, men efter at have stødt ind i hele to køer på vejen (hvilket , endte det alligevel med at vi kun lige nåede ind i lufthavnen til tiden. Efter at have fundet resten af de danske Explorius-studenter, fik vi en kort briefing før vi blev overladt til at sige farvel.
Det var rigtig hårdt, og der blev fældet nogle tårer. Jeg kan ikke beskrive hvor underligt det føltes at sige farvel sin familie og vide, at man ikke kommer til at se dem igen før om 10 måneder. Vi er kun fem danskere ud af i alt 50 udvekslingsstudenter, som rejste i dag, så vi fulgtes pænt ad i lufthavnen, hvor vi kun lige nåede at få en lille (og dyr!) bid mad, inden vi skulle finde hen til vores gate.
Vi havde ikke ventet i lang tid, da den norske Explorius-leder ledte en svensk dreng (Alexander) og en norsk pige (Melissa) hen til os, som vi så snakkede med indtil boarding. Selve flyturen tog lidt under otte timer, som for mig blev brugt på at stirre ud af vinduet, udfylde indrejsepapirer og spille tetris (ja, tetris, så steneren var jeg). Ville have set film på skærmen, men man kunne ikke selv bestemme hvornår filmen skulle starte, så de kørte konstant og det var derfor umuligt at finde hverken hoved eller hale i dem. Sjovt nok sov jeg ikke under flyveturen, på trods af at jeg næsten ingen timers søvn har fået her de sidste par dage.



Efter vi landede i Newark airport en halv time før planlagt, var det bare at stille sig i kø til paskontrollen og have sit pas, visa og indrejsepapirer klar. Det gik som smurt, ingen problemer der. Derefter hentede vi vores bagage og tog toget hen til en parkeringsplads, hvor hotellets bus skulle hente os. Vi kom til at vente i et godt stykke tid, men da klokken slog fem var vi endelig nået frem til hotellet og blevet indlogeret på vores værelser.
Jeg deler værelse med Ida og Kira, de eneste to andre danske piger, som jeg fulgtes med fra Kastrup. Her er helt utrolig mange nordmænd og svenskere! Man føler sig lidt i undertal, haha. Efter at have konkluderet, at hotellet har gratis, trådløst internet og uploadet billeder til Facebook, samt snakket og taget billeder, tog vi ned i hotellets restaurant og spiste aftensmad sammen med resten af skandinaverne. Jeg troede at morgen- og aftensmad var inkluderet i campen, men det skal vi åbenbart selv betale. Ja ja, endnu en ting vi kan lære, som vil gøre os mere selvstændige.

Nu vil jeg tage og smutte i seng - vi skal tidligt op i morgen og tage bussen ind til Manhattan!

2 kommentarer:

Mor,  13. august 2010 kl. 23.06  

Det har været en lang og begivenhedsrig dag og også de næste dage bliver fyldt med indtryk - nyd det:-)

Anonym,  14. august 2010 kl. 02.45  

Savner diig allerede!!!!!!!!!!!!!!!
Knus lillesøster.:D

Send en kommentar