Amerikansk fodboldkamp

>> torsdag den 26. august 2010

I dag tog Ernie og mig med Heidi til Opportunity Village, hvor vi hjalp til som assistenter. Der var 'pizza' party for den sidste klasse, fordi de havde læst, så endnu engang bestod dagens ret af pizza. Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med at hjælpe til i Opportunity Village. På den ene side synes jeg det er et godt stykke arbejde, men på den anden side er det ikke lige noget for mig.
Da vi skulle hjemad, fik Heidi en opringing fra Dawn, kontordame på Las Vegas High som hoster en tysk udvekslingsstudent, som sagde at hun ikke kunne finde mig i databasen. Clark County skoledistrikt havde åbenbart glemt at fortælle skolen, at Eldorado havde godkendt min zone variance alligevel, så de havde trukket mig ud af systemet. Heidi fik det heldigvis ordnet mens jeg var til cross country, så nu er alt godt igen.

Cross country var faktisk helt okay i dag. Det blev overskyet lige da vi begyndte at løbe, og det blæste lidt op, så vi blev sparet for at skulle løbe i direkte sollys. Vores daglige løbetur var ikke meget længere end igår, og på trods af varmen var det meget nemmere fordi det var overskyet. Jeg fik et lift hjem af Katie og hendes far, som inviterede mig med til sæsonens første amerikansk fodbold kamp på hjemmebane om aftenen mellem Las Vegas High og Cimarron-Memorial High.
Da jeg kom hjem var jeg en tur på biblioteket med Heidi og Ernie, hvorefter jeg hoppede hjem i bad. Hele min værtsfamilie tog ud og spiste, for at spise ude en sidste gang med Claire inden hun tager til London, men jeg blev hjemme, fordi Katie hentede mig kun en halv time efter de kørte.
Jeg lånte en t-shirt af Katie, så jeg kunne vise lidt 'school spirit'. Der var både maskot og cheerleaders til stede under hele kampen, præcis som man ser på tv. Jeg vidste dog ikke hvad der foregik over halvdelen af tiden, på trods af Kerri's forsøg på at forklare mig det. Kampen blev vist på tv, så hver gang kameramanden pegede mod os med sit kamera, sprang vi alle op og skreg og vinkede som sindssyge. Kampe her er dog mest en social sammenkomst, da de fleste bare sidder og snakker uden at følge med i kampen - først når der er touchdown eller scoret et mål fokuserer folk på kampen og hopper op og hujer.
Kampen startede klokken 8 og jeg var hjemme lidt over 11, så det er virkelig noget der trækker ud. Vi vandt 34 -15 og alt i alt var det meget hyggeligt. Jeg fik snakket en masse med Katie, jeg mødte flere nye mennesker, hvis navne jeg allerede har glemt, og jeg fik oplevet en sand amerikansk fodboldkamp.




1 kommentarer:

Mor,  28. august 2010 kl. 04.38  

Dejligt at opleve en fodboldkamp i virkeligheden og kunne konstatere, at det er ligesom man ser i tv:-)

Og rigtig sødt af Katie at invitere dig med - på den måde lærer du også nye mennesker at kende...

Rigtig gode billeder - du er jo langt den kønneste <3

Send en kommentar