Danmark vs. Frankrig

>> søndag den 30. januar 2011

Dagen startede tidligt ud med finalekamp i herrernes verdensmesterskab i håndbold 2011 mellem Danmark og Frankrig. Takket være en anden dansk udvekslingsstudent, fandt jeg ud af at downloade et program, så jeg kunne se kampen live på TV2. Eller live og live, jeg var et minut bagud grundet den store afstand. Men jeg fik da set kampen!
Jeg havde min computer med mig overalt, mens kampen blev sendt; da jeg glattede hår, lagde make-up osv. Lidt inde i kampen skypede jeg med Cecilie, som egentlig ikke går op i håndbold, og ikke havde tænkt sig at se kampen. Men efter at have set og hørt på mig sidde og hoppe op og ned foran skærmen af spænding, tændte hun altså for sit fjernsyn!
Den næste halvanden time brugte vi på at skrige, hvine, råbe, og bide negle af bar spænding. En virkelig tæt finale, og begge hold kæmpede til sidste dråbe! Efter at have gået over til at spille på ekstra tid, endte det dog med en sejr til Frankrig på 37 - 34. Øv bøv, jeg havde ellers håbet på en sejr til Danmark, specielt når jeg nu heppede på dem fra den anden side af jorden!
I det mindste fik jeg skypet med min overskønne veninde Cecilie - for første gang herovre! Jeg undskylder meget, at det måtte blive mens vi så fodboldkamp, og at du måtte holde inde med dine udbrud, fordi jeg var et helt minut bagud. Som jeg sagde, evig kærlighed til dig ♥
Skypede lige hurtigt med min mor inden vi tog i kirke, som var så irriterende at holde med Frankrig. Hvad skete der med at støtte sit fædreland? Jeg må være adopteret! Haha, bare rolig mor, jeg laver bare sjov :)

Det var kun Mike og jeg, som tog i kirke i dag, da Claire er begyndt at gå i en kirke for singler senere på dagen. Efter en time kørte han dog videre, da han havde et møde, så da var alle fra min værtsfamilie andetsteds. I stedet for at møde med vores aldersgruppe i dag, blev alle os piger mellem 12 og 18 år kørt hen til en anden kirke, hvor vi skulle høre på den mormonske kirkes præsidents datter. Hun talte om en masse, men lige præcis hvad kan jeg ikke huske. Jeg var træt, havde rigtig ondt i ryggen, og var ikke i så godt humør. Har jeg forresten nævnt, at stort set hver søndag, får jeg inddirekte at vide, at mit liv ikke har noget formål? Ja, tak for komplementet.
Da jeg kom hjem skypede jeg lidt med min mor, hvorefter jeg færdiggjorde den mest spændende thriller-bog jeg hidtil har fået fingrene i. Jeg kan ikke helt huske hvad jeg brugte resten af dagen på, da mine søndage ligner hinanden.

2 kommentarer:

Mor,  31. januar 2011 kl. 08.19  

Hej skat

Jeg er nødt til at skynde mig og komme med en rettelse : jeg holdt IKKE med Frankrig. Men jeg har fra starten af finalen sagt at mit hjerte sagde Danmark men min hjerne Frankrig. Det var tæt på men skulle vi tabe, er det ingen skam at tabe til de regerende europa, verdens og olympiske mestre :-)

Dejligt at du trods alt får tid til at læse nogle spændende bøger - ryggen må du se at få styr på !

Elsker og savner dig ♥

Grethe,  31. januar 2011 kl. 12.10  

Det var en fantastisk kamp, sølvet kan vi godt være stolte af. Godt du havde mulighed for at se den.
Ikke særligt opmuntrende at gå i kirke med de dommedagsprædikanter:(

Send en kommentar