Track & Field Regional Championships

>> fredag den 6. maj 2011

Onsdag og fredag i denne uge blev der afholdt det regionale mesterskab for Sunset og Sunrise divisionerne her i Las Vegas. Dette er kun de indledende runder for regionals, da finalerne først er i næste uge, hvor man så skal klare sig rigtig godt for at gå videre til Nevada State Championship. For nogle af disciplinerne var finalen dog i dag, hvilket var tilfældet med 4x800m relay og 3200m.

Onsdag løb vi vores sidste 4x800m relay, da det var den regionale finale for piger. Rigtigt skulle en af vores piger ikke løbe, pga. en skade, men hun endte med at løbe alligevel. Coach Vet havde dog allerede ændret på vores opstilling, hvilken hun holdt fast i, selv da vores originale pige kunne løbe alligevel.
Så i stedet for at løbe som "anker" (sidste løber), kom jeg i stedet til at løbe som 3. person. Det var jeg ret irriteret over, eftersom det er den hurtigste på holdet der løber sidst (hvilket er mig, ikke for at lyde egoistisk eller noget), da det virkelig er den sidste runde, der bestemmer ens placering.
Vi var 3 sekunder fra at slå vores rekord, da nogen ikke løb særlig godt den dag. I det mindste slog jeg min personlige rekord for 800m med en tid på 2:39 min., hvilket nok er den hurtigste 800m tid i år for vores pigehold med én undtagelse. Og jeg løber ikke engang 800m normalt, kun i vores relay!
Siden 4x800m var det første race, og resten af mine races var om fredagen, hentede min værtssøster ikke så lang tid efter vi var færdige. Købte også en regionals t-shirt, selvom de er helt vildt dyre!


Vores 4x800m relay team. Fra venstre til højre: Francine, mig, Alexis og Jessica.

Fredag skulle jeg løbe mine to individuelle løb, 1600m og 3200m. Vi ankom til Del Sol High School (hvor regionals fandt sted) allerede lidt efter kl. 2, men jeg skulle ikke løbe før kl. 5. Og så blev de forsinket, så alt blev rykket endnu en halv time. Så jeg brugte 2 - 3 timer på bare at sidde og slappe af, drikke masser af vand og snacke på frugt og granola bars.
Da det endelig blev tid til mit 1600m løb var jeg utrolig nervøs, og de 37 graders varme hjalp ikke ligefrem. Jeg blev nr. 8 ud af 12, med en tid på 5:57 min., hvilket er 3 sekunder fra min rekord. 3 sekunder er meget når man løber track, så det var IKKE en god tid for mig. Plus jeg havde det SÅ dårligt mens jeg løb, og det begyndte at prikke i mine ben. Bagefter måtte jeg sætte mig ned lige med det samme i 5 min., fordi det snurrede rundt i mit hoved og mine ben føltes som gele. Det var meget ubehageligt!
Da jeg kom tilbage til vores plads på bænkene, lagde jeg mig pladask ned og sov i 2 timer. Da jeg vågnede op sagde Coach Vet at jeg ikke skulle løbe 3200m løbet, når jeg havde det sådan. Det viste sig, at jeg ikke havde drukket nok dagen før, som jeg tilbragte sammen med en veninde, hvor vi filmede til et videoprojekt i skolen. Jeg var så sur på mig selv over at jeg ikke løb 3200m når jeg nu kvalificerede mig. Det var mit allersidste race herovre! Resten af aftenen var jeg i vildt dårligt humør, og var bare træt af alt og alle.
Sikke da en god afslutning på track sæsonen... NOT!



1 kommentarer:

Mor,  9. maj 2011 kl. 02.37  

Kæreste Sophie

Jeg ved, at det ikke var måden du ønskede at slutte track sæsonen på - men HUSK : du har gjort det fantastisk og udviklet dig så meget i løbet af sæsonen. Du kan være stolt af dig selv.
At kvalificere sig til de regionale mesterskaber er en bedrift i sig selv - coach Vet har også sin del af fortjenesten.
Jeg glæder mig meget til at følge din videre løbeudvikling, når du kommer hjem.

Kys og tanker fra din stolte mor ♥

Send en kommentar