West Covina Invitational

>> lørdag den 2. april 2011

Lørdag kl. 2:30 om natten mødte størstedelen af track holdet op på skolen, hvorefter vi satte kursen mod Californien. Lidt over 4 timer senere ankom vi til West Covina, hvor vi skulle deltage i West Covina Invitational stævnet.
Vi startede ud med en knap så god morgenmad fra McDonals, samt en frokostpose fyldt med snacks. Eftersom 1600m løbet som regelt finder sted i midten af programmet, spiste Jessica og jeg løs, fordi vi regnede med ikke at skulle lave noget de næste 5 timer. Det viste sig dog at vi skulle løbe allerede kl. 9:30, hvilket vi først fandt ud af en time før!
Der var helt vildt mange deltagere i dagens stævne, så de fleste discipliner var delt op i flere sektioner baseret på tid. Jeg kom i  sektion 3 ud af 4 for min 1600m (1 mile), og Jessica kom i sektion 4. Jeg var nervøs ud over alle grænser, men Californiens behagelige temperatur og fugtige klima gør underværker når man skal løbe, så det gik okay. Nej, faktisk gik det mere end okay. JEG KVALIFICEREDE MIG FOR REGIONALS!!!
Jeg havde en tid på 5:54 min. for min 1600m, hvilket er ét sekund hurtigere end grænsen. Jeg var helt vildt stolt, og selvfølgelig begyndte Coach Vet straks at snakke om at droppe min tid endnu lavere. Gotta love it!

Bagefter havde jeg omkring 5 timer indtil jeg skulle løbe mit næste løb, 3200m (2 miles). Disse 5 timer blev brugt til dels på at heppe på mine holdkammerater, spise alt hvad jeg kunne komme i nærheden af, og sove på bænkene. Jeg fik også købt en t-shirt fra stævnet, som underligt nok har transformers på - nogen der kan fortælle mig hvorfor???
Mit 3200m løb gik egentlig okay, selvom min tid var 13:24 min., hvilket kun er en forbedring på 3 sekunder. For at kvalificere skal man have maks 13:10 min., så det er mit næste mål!

Vi kørte hjemad omkring kl. 7, og alle var i et godt humør på vejen hjem. Vi legede lege (f.eks. den leg hvor du hvisker noget, og den anden skal fortælle det videre og så videre og så videre, og så ender det op som noget helt andet), sang typiske amerikanske sange (størstedelen havde jeg nu aldrig hørt før), og der var endda nogle som forsøgte at rappe. Alt i alt meget underholdende, og meget "African-American"-ish!
Vi stoppede i byen Barstow, hvor vi spiste en sen aftensmad. For mig bestod den af 2 frappuccinoer fra Starbucks og en burger fra In'N'Out. Meget sundt, synes i ikke? Resten af busturen sov jeg, og jeg vågnede ikke igen før Coach Vet ruskede i mig og sagde at vi var ved at være tilbage på skolen. Vi var først hjemme kl. 1:30 søndag morgen!


West Covina High School, hvor stævnet blev holdt, var en smule ghetto.


Las Vegas High School's plads på bænkene.


På grund af måden vi startede på, lå jeg i spidsen i den første runde af 1600m løbet. Men det ændrede sig hurtigt!


Min sidste runde af 1600m løbet. Mit ansigt siger vidst det hele: "Jeg SKAL kvalificere mig!"


Mit resultat for 1600m løbet. De stavede mit efternavn forkert!!!


Der var helt vildt mange piger, som løb 3200m. Her er vi omkring 50 løbere, og det var kun sektion 2!


Kan i se alle pigerne foran mig? Dem overhaler jeg i løbet af de sidste 200m, plus nogle ekstra lige før målstregen!


Der er intet bedre end en god sandwich efter du er færdig med at løbe.


Mig, Selina og Jessica, som viser vores Gatorade-farvede tunger frem. Ja, vi er skøre!


Selina og mig. Bemærk mine blå tænder, haha.

3 kommentarer:

Laura 5. april 2011 kl. 05.07  

Tillykke Sophie! :D

Mor,  5. april 2011 kl. 05.56  

Hej min skat

Endnu engang STORT og VELFORTJENT tillykke med din kvalificering - godt gået ♥

Og du er allerede på vej mod nye mål - med vilje og stædighed kommer man langt.

Det var en lang dag i Californien - men jeg tror, at det var det hele værd (:

Elsker og savner dig ♥

Grethe,  16. april 2011 kl. 00.35  

Igen flot løbet og dejligt for dig igen at løbe, en disciplin, som passer godt til dig. Tillykke med din kvalificering

Send en kommentar