Den bedre halvdel

>> tirsdag den 29. marts 2011

Alle siger, at den sidste halvdel af ens udvekslingsår er det bedste. Og jeg må ærligt indrømme, at jeg er helt enig med dem! Jeg er endelig begyndt at føle mig godt tilpas herovre, efter flere måneders tilpasning.
Mandag var en afslappet dag, både mht. til skole og træning. I fransk ser vi i øjeblikket Ratatouille med fransk tale og engelske undertekster, og siden vi startede på 4. kvartal af skoleåret, er der ikke ligefrem særlig mange lektier for endnu. Vores træning var heller ikke hård, da der var et stævne om tirsdagen, og bagefter fik vi alle et "isbad" - hvor man sidder med læggene i iskoldt vand med isterninger i 10 min. Meget smertefuldt i starten, men i sidst ende føles det skønt! Bagefter blev jeg en time ekstra for at hænge ud med Kira og Selina, mens der var football intramurals.

Dagen i dag var meget ligesom mandag, med undtagelse af at vi havde et track stævne mod Chaparral og Boulder City. Rigtigt skulle det være hos Chaparral High School, men af en eller anden grund blev det holdt på vores skole i stedet.
Vi vandt vores 4x800m stafetløb, selvom det var en hårdt tilkæmpet sejr. Vores "pop-off" (første løber) startede langsomt ud, og vi var derfor på sidstepladsen, da vores næste løber fik overrakt batonen. Vores anden og tredje løber fik dog indhentet det meste, og da jeg løb som den sidste, fik jeg overhalet de to hold foran os, så vi vandt alligevel. Ved godt at det lyder egoistisk, men jeg er nu alligevel meget stolt af mig selv!
Både Chaparral og Boulder City har begge store track hold, så da jeg løb 1600m (1 mile) var vi kun 3 fra LVHS, mens de to andre skoler havde langt flere løbere. Alligevel gik vores skole dog af med 1. og 2. pladsen. Jeg lå forrest lige fra startskuddet lød, og fik holdt min position gennem hele løbet. Jeg kom i mål med en tid på 5:56 min., hvilket kun er 1 sekund fra at kvalificere til regionals!!! Det var helt vildt irriterende, at jeg missede med så lidt...
På lørdag skal vi til et invitational stævne i Californien, som skal foregå på et universitet lidt udenfor Los Angeles. Alle siger stævner som det er helt vildt fede, og at alle løber meget bedre dér. Jeg glæder mig helt vildt meget!


Danielle, Jessica, Alexis og Carrie, som alle løber 800m distancen.

5 kommentarer:

Mor,  30. marts 2011 kl. 12.27  

Hej skat

Du kan roligt være stolt af dig selv - som sidsteløber er det dig, der løber de afgørende skridt - og det gjorde du til ug og slange (:

Det er så dejligt at læse, at du nyder dit ophold - nyd også de sidste 2 1/2 måned

Håber du snupper det sidste sekund på lørdag i Californien.

Elsker og savner dig

Grethe,  2. april 2011 kl. 01.15  

Du må også gerne være stolt, det er rigtig flot løbet. Det bliver en stor oplevelse for dig at komme til stævne i Californien

Anonym,  6. marts 2013 kl. 08.44  

Fantastic blog! Do you have any tips and hints for aspiring
writers? I'm planning to start my own website soon but I'm a little
lost on everything. Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for a
paid option? There are so many choices out there that I'm totally confused .. Any suggestions? Kudos!

Also visit my weblog cleaning company

Anonym,  13. marts 2013 kl. 00.03  

I'd like to find out more? I'd want to find out some additional information.

hardwood floors installation

Anonym,  17. marts 2013 kl. 20.03  

Appreciate the recommendation. Let me try it out.

Feel free to visit my web page: zetaclear

Send en kommentar