Regionals, here I come!

>> søndag den 10. april 2011

Fredag aften holdt Jessica pasta party i anledning af lørdagens invitational stævne. Pasta parties er jo en tradition fra cross country, men siden der er en masse cross country løbere på track holdet tænkte vi, at vi ville prøve at holde et for track. Der var ikke så mange som kom, men det var hyggeligt nok.
Selina og jeg havde købt 10 liter Gatorade dagen før, så vi fik selvfølgelig spillet en del gatorpong. Jessica og jeg vandt over Selina og Jackie, men derefter gik det desværre ned af bakke for os. Bagefter spiste vi masser af pasta, og efter endnu et spil gatorpong hoppede vi alle sammen i boblebadet.
Hele ideen var egentlig, at vi skulle i poolen, men det var for koldt. Ja, selvfølgelig er det for koldt i ellers så varme Las Vegas lige den dag man vil i poolen. Det var dog fedt med en tur i boblebadet, hvor vi blev siddende i over to timer!


10 liter Gatorade, som Selina og jeg købte til vores gatorpong.


Selina og jeg der poserer med Gatorade.


Os alle sammen i boblebadet, med undtagelse af Jakob, som allerede var taget hjem.

Lørdag morgen mødtes vi på skolen for at tage til Skyhawk Invitational track stævnet på Silverado high school. Vi startede ud med dagens første disciplin, 4x800m relay (stafetløb). Vi har fået udskiftet en af pigerne på holdet, fordi hun har været meget langsom på det sidste. Derfor slog vi vores rekord med en tid på 11:08 min., og jeg fik en ny personlig rekord for 800m på 2:40 min. Det var første gang Coach Vet har ladet os løbe til et invitational stævne, så vi håber alle, at dette betyder, at hun vil lade os deltage i de regionale stævner!
Mit 1600m løb gik helt fint; min tid var 5:55 min. En pige ved navn Gabi, som går på Eldorado high school og som også løb cross country, løber også 1600m og 3200m ligesom mig. Hele cross country sæsonen var hun foran mig, og det samme gjaldt vores track stævne mod Eldorado. Men denne gang var jeg fast besluttet på at vinde over hende, så selvom jeg var måske 10 - 20 meter bag hende, satte jeg farten op i sidste runde og kom endda i mål flere sekunder før hende. Det var en personlig sejr for mig!
Efter jeg havde løbet 1600m blev det pludseligt rigtig koldt, så vi måtte alle pakke os ind i vores sweats og tæpper. Det begyndte endda at hagle på et tidspunkt, men kun i et minuts tid eller to, og det smeltede så snart det var faldet.


Alle pigernes 4x800m relay hold, som deltog i stævnet.


Mig der løber med batonen i stafetløbets sidste runde.


2. eller 3. runde af 1600m løbet, hvor Gabi stadig var foran mig.

Pga. der var så mange skoler til stævnet, var de fleste discipliner delt op i sektioner, og det samme gjaldt for 3200m løbet, hvor der var to sektioner. Jeg var i den bedste sektion, men jeg havde den langsommste tid af alle.
Da løbet begyndte kom jeg hurtigt til at danne bagtrop som en af de bagerste, men jeg forsøgte at følge med, og kom heldigvis ikke sidst i mål. Men fordi alle de andre piger løb så hurtigt, følte jeg som om det var mit dårligste løb nogensinde. Coach Vet sagde bagefter at jeg var tæt på at kvalificere, men hun ville ikke fortælle mig min tid, så jeg måtte selv hen og kigge på resultattavlen. Min tid var 13:06 min., så jeg kunne ikke forstå at hun sagde at jeg var "tæt på", da jeg troede at kvalificeringstiden var 13:10 min. Jeg gik tilbage og spurgte hende, og hun tog sig god tid til at kigge på listen over kvalificeringstiderne, før hun viste mig at den var 13:15 min. Hvilket vil sige at jeg kvalificerede mig med hele 9 sekunder til overs!
Jeg blev så utroligt glad, specielt fordi førhen var min bedste tid 13:24 min., så det er hele 18 sekunders forskel! Så nu har jeg kvalificeret mig for regionals for hele to discipliner: 1600m og 3200m.


Nogle af de andre fra holdet, som pakkede sig ind i tæpper da det blev koldt.


Selina og jeg der prøvede at holde varmen.

2 kommentarer:

Mor,  11. april 2011 kl. 13.01  

Hej min skat ♥

Synes det lyder som en rigtig god ide at overføre traditionen med pasty party fra XC til track - måske der kommer flere til, når det rygtes, hvor hyggeligt det var.

Ærgerligt I ikke kom i poolen men boblebadet ser nu også ganske indbydende ud (:

Skyhawk Invitational må du huske tilbage på med stor tilfredshed. Rekord i stafetløbet, god tid på 1600m og Gabi besejret og så dit ekstra flotte 3200 m løb med kvalificering til regionals og endda med en tid som var 9 sekunder bedre end kvalificeringstiden - og det bedste er næsten at du kappede så meget af din bedste tid. Kan godt forstå at du er glad og tilfreds. jeg kan ikke beskrive, hvor imponeret jeg er over din udvikling indenfor løb.

Elsker og savner dig ♥

P.S. Vil du lære mig at spille gatorpong ?

Grethe,  16. april 2011 kl. 00.49  

Det ser nu hyggeligt ud i boblebadet. Igen et flot løb

Send en kommentar