1st track meet

>> torsdag den 17. marts 2011

I dag kom dagen, som jeg har bådet frygtet og glædet mig til. Sæsonens første track meet!
Efter skole skiftede vi til vores uniformer, hvorefter vi satte os uden foran skolen, og spiste frugt og granola barer. Ikke lang tid efter kom den gule skolebus, som kørte os hen til Sunrise Mountain High School, hvor vi skulle konkurrere mod Moapa Valley og førnævnte skole.


Den første disciplin var selvfølgelig 4x800m stafetløbet. Jeg skulle være "ankeret", hvilket vil sige at jeg skulle løbe sidst, hvilket jeg er ret stolt af, da det er den første og den sidste løber, som har det største ansvar! Jeg havde sindssygt mange sommerfugle i maven; jeg har ikke været så nervøs siden cross country!
Vi skulle løbe sammen med drengene, fordi vi ikke var særlig mange. Sunrise Mountain havde ikke noget 4x800m pigehold, og Moapa Valley var så langsomme, at vi nok kunnet have vundet i et gå-tempo! Vi havde dog selv to hold, et A-hold - som jeg var på - og et B-hold (varsity og jv), så vi konkurrerede stort set med os selv.
Da startskuddet løb, og Carrie, vores "pop-off" (første løber), gik det lige pludselig stærkt, og inden længe stod jeg og ventede på at få overrakt batonen af Francine, vores 3. løber. Mine to runder på banen (800m i alt) gik hurtigt når først jeg var kommet af sted. Som jeg nævnte før, var der ikke rigtig nogen, som jeg kunne fokusere på at fange ved målstregen, men jeg tror stadig jeg fik en okay tid, selvom min afslutning ikke var så hurtig, som jeg kunnet have ønsket. Vi vandt dog disciplinen - en super start på sæsonen!



Jeg fik krampe i mine ben efter stafetløbet, men det gik heldigvis over efter at have gået lidt rundt. Jeg råbte og og skreg og heppede af alle de andre fra vores skole, mens jeg ventede på at skulle løbe min 1 mile.
Da det blev min tur, linede Jessica og jeg op på startlinjen sammen med de andre løbere, hvor vi endnu engang måtte løbe sammen med drengene. Hvilket ikke ligefrem giver selvtilliden et boost, fordi de løber som vinden! Vi blev placeret i de to aller yderste baner - hvilket er de værste at få - sammen med en pige fra Moapa Valley og den eneste pige fra Sunrise Mountain.
Startskuddet lød, og så lå der ellers 4 runder på atletikbanen forude, hvilket svarer til 1600m aka 1,6 km eller 1 mile. Vi var 6 piger i alt, og jeg hægtede mig fast på andenpladsen bagved pigen fra Sunrise Mountain. Der blev jeg det meste af løbet, og jeg passerede hende endda i slutningen af 3. runde, selvom hun dog hurtigt kom foran igen. Jeg endte på en 2. plads for pigerne, med en tid på 5:59 minutter, hvilket kun er 4 sekunder fra at kvalificere til regionals! Jeg var tæt på at kvalificere mig i mit første løb, så det var ret surt at jeg kun manglede de 4 sekunder... Men dem tager vi på tirsdag når vi skal løbe på hjemmebane!



Resten af dagen brugte jeg på at skrige mig hæs sammen med de andre piger, mens vi heppede på resten af vores hold. Vi var først færdige kvart over 7 om aftenen, hvilket vil sige 5 timer efter vi forlod skolen!
Jeg er kommet til den konklusion, at jeg elsker track, på trods af at det føles allerhelvedes slemt mens du løber, men det er det værd! Hyggelig stemning, og det er fedt at høre folk skrige dit navn, mens du løber for livet!
Det er forresten St. Patrick's Day i dag, så da jeg kom hjem var en af mine sko blevet transporteret nedenunder og fyldt op med slik. Det er også en tradition, at man klæder sig i noget grønt på denne dag, men det var der selvfølgelig ikke nogen, som havde fortalt mig, den uvidende udlænding. Der var derfor en del, som kom hen og nev mig (det gør man, når nogen ikke har grønt på).
Alt i alt var det en rigtig god dag, og jeg ser uden tvivl frem til vores næste track meet på tirsdag!

5 kommentarer:

Mor,  18. marts 2011 kl. 04.42  

Hej skat

Du havde ingen grund til at frygte dagen - du skal huske at lytte til din mor (:

Synes bare det er utrolig flot at du så hurtigt er tæt på den tid, der kan kvalificere dig til Regionals. Især når jeg tænker på, at da du drog over Atlanten var det "kun" med din egen træning hjemme i Frederiksværk som bagage. En god coach der bakker dig op og en vilje og stædighed uden lige har bragt dig langt i "løbeverdenen" - og det bedste er, at jeg mærker din store glæde ved det - jeg er så stolt af dig og det du præsterer.

Elsker og savner dig <3

Tine :-),  18. marts 2011 kl. 07.47  

Super sejt Sophie - du skal bare være STOLT af dig selv.
Stor knuz Tine

Anonym,  18. marts 2011 kl. 07.57  

Sophie
Det er godt at se at du elsker track. Det var også min favoritte. Håber du kvalificere til regionals, det bliver super hvis du kan gøre det!

Laura 18. marts 2011 kl. 08.07  

Hvor er du bare sej til at løbe, Sophie!

Grethe,  18. marts 2011 kl. 09.50  

Flot start, er overbevist om, at du nok skal nå at kvalificere dig. Du har en helt anden glæde ved at løbe end at spille fodbold

Send en kommentar