Super Bowl: Packers vs. Steelers

>> søndag den 6. februar 2011

I dag var en stor dag for amerikanerne - der var nemlig finale i Super Bowl! Vi (dem jeg sidder sammen med i spisefrikvarteret) havde nemlig aftalt, at vi skulle se finalen sammen hjemme hos Crystal. Da min værtsfamilie var i kirke, kom Crystal og hendes far og hentede mig. Ikke lang tid efter vi kom hjem til hende, kom Joseph og Elaine.
Vi fik hurtigt sat os til rette foran deres 52" fjernsyn ovenpå, med sodavand, chips og hot dogs. Vi mødtes allerede kl. 12, så eftersom Super Bowl finalen ikke begyndte før kl. 15:30, hang vi bare ud og snakkede i mellemtiden. Vi startede ud med en Jenga-turnering (amerikansk version af spillet klodsmajor), hvilket jeg - selvfølgelig - vandt! På et tidspunkt satte Crystal My Neighbor Totoro på, men vi fik ikke rigtig set noget af den, fordi vi snakkede så meget. Da vi slog over på kanalen med finalen, opdagede vi ikke engang at kampen begyndte før et minuts tid efter, fordi vi havde snakket så meget!
De næste par timer blev brugt på delvis at følge med i finalen, snakke om tilfældige ting, have pudekamp, spise/drikke, og generelt bare have det sjovt. Super Bowl tog næsten 4 timer, hvilket er fordi der bliver vist uendeligt mange reklamer i løbet af kampen. Disse reklamer er rigtig dyre, og siges at være de bedste og sjoveste reklamer, man kan finde. En del af dem var da også ret sjove, men de andre sagde, at de underligt nok ikke var så sjove i år, som de plejede at være.
Jeg havde hele dagen været meget i tvivl om, om jeg skulle heppe på Green Bay Packers eller Pittsburgh Steelers, og jeg endte vidst med at heppe på the Steelers. Packers vandt dog 31 - 25, men jeg tog det ikke så tungt, da jeg bedre kunne lide deres farver!
Lidt før vi tog hjem, kom Dena kort forbi. Det var meningen at hun skulle have været der fra starten, men hun sov længe, så da hun stod op var hendes far kørt med bilen, så hun kunne ikke komme herhen. Jeg fik et lift hjem af Joseph, efter at jeg forgæves havde forsøgt at kontakte min værtsfamilie i 2 timer.




Dette har nok været en af de hyggeligste weekender jeg har haft her i Amerika, hvor hver dag har været hyggelig/sjov. Jeg bliver dog nødt til at skære ned på al den spisning, for jeg har virkelig bare spist og spist hele weekenden lang!
Den sidste halvdel af dit udvekslingsår er virkelig bedre en den første!

2 kommentarer:

Mor,  7. februar 2011 kl. 00.54  

Hej skat

Selv i de danske medier bliver der skrevet en hel del om Super Bowl finalen - og som jeg sagde til dig før kampen : Green Bay Packers vinder :)

Det er tydeligt at mærke at sidste halvdel af dit udvekslingsår er kommet rigtig godt fra start, og det glæder mig uendelig meget på dine vegne.

Elsker og savner dig ♥

Grethe,  8. februar 2011 kl. 13.11  

Lyder som en rigtig god dag med fodbold, mad og sodavand:) Men så meget som du motionerer, går det nok.
Heldigt du fik et lift, når du ikke kunne få fat i din værtsfamilie.

Send en kommentar