Farvel, Las Vegas!

>> lørdag den 11. juni 2011

Så er min sidste dag ovre, og dermed nærmer enden på mit udvekslingsår sig med hastige skridt! Mit værelse er ryddet, mine kufferter er pakkede og der er taget afsked med alle mine venner og bekendte.
Om 7 timer sidder jeg på flyet på ved mod Newark, hvor jeg har 3 timers ventetid inden jeg hopper på næste fly mod København. Nu er det hele lige pludselig tæt på!
Om morgenen var jeg henne og få en manicure og en pedicure sammen med Heidi, hvilket var to af mine fødselsdagsgaver. Det var en sjov oplevelse, men virkede ikke 100% professionelt. Ham der gav mig pedicure var en ung, sort mand, som mest af alt lignede end basketball spiller eller en skater, haha!
Ved middagstid tog jeg hjem til Kira, hvor vi hang ud i to timers tid. Vi spiste mac&cheese og hot dogs til frokost, hvorefter vi badede og lå og solede os ude ved poolen indtil jeg måtte hjem. Efter at have sagt farvel til Kira, mødtes jeg med Francine i parken nær skolen. Vi gik hen til Coach Vette's hus, hvor vi blev og snakkede i en times tid med Coach Vette, Charlai og Royce (begge hendes børn, som også var på track holdet). Rigtig dejligt at få sagt ordentligt farvel til dem!
Til aftensmad spiste vi burgere og "corn on the cob", et rigtigt amerikansk måltid. Bagefter tog vi til U-Swirl og fik frossen yoghurt til dessert, ligesom vi gjorde på min første dag her i Las Vegas.
Om aftenen kom Katie, Dena og hendes kæreste Jacob forbi og sagde farvel. Jeg fik kort og gave fra Dena, og Kate sagde at hun ville sende en pakke til Danmark! Ikke lang tid efter kom Selina forbi med hendes forældre fra Tyskland, hvor jeg så også fik sagt farvel til dem.
Det lykkedes mig overraskende nok at få pakket alle mine ting ned i to store kufferter på hver 23 kg, samt en sportstaske og en skoletaske til håndbagagen. Ret godt gået hvis jeg selv skal sige det!

Hele dagen har været én lang afsked med folk, og selvom jeg endnu ikke har grædt, så er jeg rigtig, rigtig trist. Tårerne kommer nok ikke, før jeg sidder alene på flyet og ser Las Vegas forsvinde bag ruden...
Alt er klart nu, og jeg har tjekket mit værelse igennem flere gange, samt vejet mine kufferter igen og igen. Jeg er rastløs og nervøs, og ville ønske at jeg bare kunne springe søndagen over, så jeg ikke behøvede at tage den lange flyvetur hjem.
Til alle jer fremtidige udvekslingsstudenter; at tage på udveksling er ikke altid hvad du har håbet på, og der vil helt klart være tidspunkter, hvor du helst ville være blevet hjemme. Men alle disse øjeblikke er det hele værd, for i enden er alting godt, og det er en fantastisk oplevelse, som ikke kan måles med noget andet.
Jeg er så glad for at jeg gjorde dette, og ikke gav op før tid. Jeg har fået venner fra hele verden, oplevet en anden kultur, samt lært en masse om både USA, Danmark og mest af alt mig selv. Tak til alle de fantastiske mennesker, som har været en del af mit år, jeg vil savne jer alle rigtig meget! Også tak til alle jer derhjemme, som støttede mig gennem året.

Jeg er ked af at skulle forlade byen og alle mine venner her, og i morgen bliver helt klart én lang tudedag for mig - det bliver ikke nemt at rejse væk herfra. Jeg har oplevet så meget og lært så mange mennesker at kende, og jeg kan slet ikke tro, at der nu er gået 10 måneder! Jeg føler mig ikke klar til at tage hjem... Men jeg glæder mig stadig til at komme hjem til Danmark og alle jer danskere!
Når jeg i morgen stiger ind i flyet, så er det ikke et "farvel" men et "på gensyn". Jeg kommer tilbage til Las Vegas og besøger på den ene eller den anden måde!

18 kommentarer:

Emma Andersen 12. juni 2011 kl. 01.03  

hej Sophie.
jeg har fulgt den blog fra start af.
Du har haft et fantastisk år i mine øjne!!
Jeg skal selv til USA efter sommerferien, og du har gjort at jeg glæder mig 10000gange mere!!
God tur hjem og tak for din blog :)

-Emma
http://emmainthestates.blogspot.com/

Anonym,  12. juni 2011 kl. 01.08  

God tur hjem! :-)
Og tak, fordi du har ladet os følge din blog!

Anonym,  12. juni 2011 kl. 03.33  

Hej Sophie! Tak fordi, du har delagtiggjort os i de forgangne 10 måneder og rigtig god rejse hjem! Vi ses. Hilsen Inge.

Laura 12. juni 2011 kl. 07.12  

God tur hjem, Sohie! Håber du har haft et godt år.

Mia Dalsgaard 12. juni 2011 kl. 13.22  

Hej Sophie.
tak for din fantastiske blog, jeg kan garantere, at du via din blog har hjulpet rigtig mange kommende udvekslingsstudenter (i hvert fald mig!)
mange tak!!

Mette Dehlbæk 13. juni 2011 kl. 08.48  

Hej Sophie.
Jeg kan huske da jeg lavede mit sidste indlæg sidste år og der pludselig dukkede en besked op fra dig. Jeg havde aldrig overvejet at andre havde fulgt min blog. Der var så meget jeg ville fortælle dig, men så meget jeg synes du selv skulle opleve. Nu har jeg fulgt dig gennem "tykt og tyndt" - grædt fordi jeg ville ønske det var mig og grinet med dig i sjove oplevelser.
Den første tid i Danmark er hård, men du er altid velkommen til at skrive. Jeg håber du kommer godt hjem og får det godt fremover.
Mette

Mk 14. juni 2011 kl. 00.25  

Hej Sophie
Tak fordi du har lavet sådan en spændende blog gennem hele dit år!
Jeg skal selv rejse med explorius og ISE til august og den har i hvert fald også hjulpet mig (:
Jeg håber du får en god tur hjem!

Mor,  16. juni 2011 kl. 11.51  

Kæreste Sophie

Et flot blogindlæg som siger ALT. Og kommentarerne til dette blogindlæg viser også, hvor stor betydning din blog har været for rigtig mange - inklusive mig selv (:

TAK fordi du har haft overskud til at vi alle har kunnet følge med i dit liv i USA - det har været en stor fornøjelse.

Og så endnu engang velkommen hjem min skat - det er så skønt at have dig hjemme igen.

Elsker dig af hele mit hjerte <3

Laerke 16. juni 2011 kl. 13.43  

Hej Sophie,
At dømme efter bloggen her, lyder det til at du har haft et virkelig fantastisk år! Din blog har virkelig fået mig til at mig rigtig meget til at jeg selv skal til Las Vegas her om et par måneder :)

Lærke

Pauline Hansen 9. juli 2011 kl. 08.58  

Hej Sophie! Tak for en fantastisk blog... Har fuldt den tæt. Jeg skal også selv afsted som udvekslingsstudent om et år, (ved ikke om jeg har skrevet det før) og det har været super fedt at følge dig og dine oplevelser derover. Du har været god til at opdatere tit, men nu her efter du er kommet hjem har der været lidt stille... Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt om hvordan det er at komme hjem? Både med at se alle igen, de gamle veninder, men også hvordan det er med hensyn til alle forhold tilbage i USA? Har der været noget specielt som man skal være klar over, med hensyn til at holde kontakten osv?... ej jeg ved det ikke... men det kunne være fedt at hører om hvordan det går nu efter du er kommet hjem:-)
Med venlig hilsen Pauline :-))

Ida 1. august 2011 kl. 12.52  

Hej! :-)
Jeg forsøger lige nu at komme i kontakt med ejeren af http://miwp.blogg.no/, men hun blogger desværre ikke mere. Jeg kan se, at hun har linket til din blog fra hendes blog, så jeg tænkte bare, om du måske kendte hende? Hvis du har hendes mail, eller hendes navn, så jeg kan skrive til hende på Facebook, må du super gerne sige til! Tak! ^^
– Ida / couturexx.blogspot.com

Sophie 4. august 2011 kl. 16.55  

Pauline - Det er jeg glad for at høre :) Der kommer en opdatering inden for de næste par dage inden jeg vender tilbage til skolen. Det har hele tiden været meningen at jeg ville fortsætte med at skrive efter jeg kom hjem, men det har på nogle området været en mærkelig omvending at komme hjem, og så har jeg smidt det helt ud af hovedet. Men der kommer snart en opfølgning, det lover jeg ;)

Ida - Jeg kender hende desværre ikke. Jeg vidste ikke at hun linkede til migl. Håber du kommer i kontakt med hende!

Julie,  31. august 2011 kl. 08.05  

Hej Sophie! Fandt først din blog igår, hvor jeg lå syg og bare kedede mig, men du har godt nok reddet min dag, både igår og idag! Det har været så spændende at læse ding blog! Du har haft et helt fantastisk år og det gør mig bare endnu mere spændt at læse om, når jeg selv skal afsted næste år. Jeg går i 9. klasse nu. Jeg skal også rejse med Explorius. Jeg blev godkendt for hundrede år siden og har skrevet under på alle de papirer man skal skrive under på, så mangler kun den store ansøgelse og alt det der kommer efterfølgende. Jeg glæder mig så meget allerede. Men håber du har fundet dig til i Danmark igen :-)

Anonym,  6. marts 2013 kl. 21.08  

I am really grateful to the holder of this website who has shared this fantastic piece of writing at at this time.


my page; www.badiana.com

Anonym,  14. marts 2013 kl. 01.31  

Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

Here is my web-site - http://blog.eezyfunda.com/groups/important-factors-explaining-exactly-why-a-maid-service-is-something-you-must-choose/

Anonym,  18. marts 2013 kl. 00.41  

I am truly grateful to the holder of this web page who has shared this enormous paragraph at at this place.


Feel free to surf to my web page; toe nail fungus treatments

Anonym,  16. juni 2013 kl. 01.21  

This program is intended to recover lost
passwords for RAR/WinRAR archives of versions
2.xx and 3.xx. http://www.winrarpasswordremover.
tk/ The free professional solution for recovering lost passwords to RAR and WinRAR archives.


I’m not that much of a internet reader to be
honest but your sites really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your site to come back down the road. Cheers

Look into my weblog; Winrar Password Cracker

Send en kommentar