Besøg på ambassaden

>> onsdag den 14. juli 2010



Så kom dagen endelig, hvor jeg blev færdig med min visumansøgning. Den har også været 2 - 3 uger undervejs på grund af forskellige årsager.
Jeg udfyldte min DS-160 allerede i slutningen af juni, kun få dage efter jeg fik min DS-2019 tilsendt. Der var nogle forhindringer undervejs, da jeg hverken havde fået familie eller skole endnu, men efter nogle mails frem og tilbage mellem Explorius fik vi det løst. Næste skridt mod mit J-1 visum var besøget på den amerikanske ambassade, US Embassy Copenhagen. Fordi jeg skulle holde en uges ferie på Kreta, blev det først idag jeg tog derind, eftersom jeg skulle bruge mit pas i lufthavnen.
Jeg havde bestilt tid til kl. 08:55, og efter at gå igennem security endte jeg op i venteværelset, hvor jeg mødte Katrine, og senere Trine (fra orienteringsmødet i maj). Vi havde bare taget plads i sofaerne, men heldigvis var der en mand der var så sød at fortælle os, at vi skulle huske at checke in. Vi endte med at stå i kø til check-in skranken i en halv time.
Efter at have checket in måtte vi derefter vente på at få scannet alle vores fingre for fingeraftryk, hvilket resulterede i en times ventetid mere. Efter det var gjort, måtte vi tilbage i sofaerne og vente (igen) på at komme ind til interview. Efter næsten en halvanden time blev jeg kaldt ind til et super kort interview, der knapt nok varede 2 minutter.
Jeg gik ind på ambassaden da klokken var lidt i 9, og jeg kom ud igen i solskinsvejret da klokken var lidt i 12. Det tog sin tid, men nu kan jeg endelig læne mig tilbage og vente i ro og mag, for nu har jeg gjort min del af arbejdet. Nu er resten (værtsfamilie og afrejse) op til Explorius, SMG og ISE!

1 kommentarer:

Sheida 15. juli 2010 kl. 08.18  

aah, jeg skal også til usa med explorius! er fra norge da, men kan hende vi møtes for det :-) fin blogg forresten.

www.sheidadanai.blogg.no

Send en kommentar