Amerikanske dollars

>> søndag den 21. februar 2010

Jeg var på ferie i USA tilbage i 2008, hvor jeg sammen med min mor rejste rundt i de vestlige stater California, Nevada, Utah og Arizona. Det var min konfirmationsgave, og det blev den bedste tid i mit liv, plus grundlaget for min udveksling. Her til aften kom min mor så ind med to konvolutter, hvilket viste sig at være de resterende dollars, som vi ikke fik brugt. Det blev lige $26.35 dollars til mig! Skønt siger jeg bare (: Men jeg må indrømme at jeg lige skulle bruge 2 minutter på at sætte mig ind i deres cents-system. Det er utroligt så mange små mønter de har! Og 10¢ er meget mindre og lettere end 5¢, og kaldes for "one dime" i stedet for 10¢. Forvirrende? Nah, jeg skal nok klare mig - må bare passe på ikke at forveksle 5¢ og 10¢ med hinanden xD!

9 kommentarer:

Anonym,  21. februar 2010 kl. 12.01  

SV: Kuult! Får håpe du kommer til Nevada da :D Nei, jeg har ikke valgt noe, så jeg har no idea på hvor jeg kommer :S Scary!
Det var han ja, thank you :)

Emilie 22. februar 2010 kl. 03.18  

Oi, så gøy! Hadde vært morsomt om vi møttes i NY! :D Har du søkt ferdig enda? Hvilken amerikansk organisasjon fikk du tildelt? :)

Emilie 22. februar 2010 kl. 03.19  

linker deg forresten :)

Emilie 22. februar 2010 kl. 08.23  

hmm, skal prøve å få fikset det. rart at linkene ikke kommer opp :s Nei, fikk ikke statsvalg, dårlig informasjon fra Explorius sin side, ble også ferdig med søknaden og sendte den inn i begynnelsen av desember, men ble ikke godkjent før i slutten av Januar... Men de skulle sende søknaden min til region Øst, Vest og Sør, så havner mest sannsynlig en av de stedene :) Håper det er varmt der ihvertfall! Hvordan fikk du til den "besøkte land, land å besøke"-tingen til høyre? :D

amanda 23. februar 2010 kl. 07.35  

nei, jeg kan ikke si jeg angrer akkurat, men kjenner meg litt usikker innimellom. jeg er redd for at året ikke blir bra, at jeg kommer til et øde sted osv.. blir så usikker når jeg leser om de som ikke har det helt greit om du skjønner :s du er heldig som har nevada garanteed :D

amanda 23. februar 2010 kl. 08.26  

er det sant? det visste jeg ikke, håper jeg blir en av de4/10 som får et fantastisk år! hehe, men er det ikke noe som sier "lifes what you make it" lykke til, kanskje vi treffes i NY :D men hvorfor er du 15 år? du reiser "et år før oss andre" du da? :-p

amanda 23. februar 2010 kl. 09.42  

ja, det er helt sant! jeg også håper jeg møter noen av de jeg skriver med. åå, har dere "videregående skole"? jeg skal gå 2 klasse der borte hvertfall, så hopper jeg rett inn i 3 klasse når jeg kommer hjem igjen. det er siste året på videregående skole :- D yey, blir russ og greier

amanda 23. februar 2010 kl. 10.16  

okeida :-) ååh, så kjipt :s jeg er glad jeg kan få året mitt godkjent! :pp

amanda 24. februar 2010 kl. 04.52  

hehe, det er sant! jeg må først fly fra haugesund til oslo så enten til københavn eller london.. tror det står mellom de to :p hvis jeg skal til london kan jeg reise rett fra haugesund da, tror jeg :p du er heldig som slipper det uansett!

Send en kommentar