"Bowling For Columbine"

>> lørdag den 28. november 2009

I samfundsfagstimen i går så vi filmen "Bowling For Columbine". Det er en film hvor Michael Moore prøver at undersøge, hvorfor masakren på Columbine High School (Colorado, USA) fandt sted, og hvorfor der generelt set er så mange skuddrab i USA. Det er en rigtig god film, som jeg helt klart kan anbefale for kommende udvekslingsstudenter (plus alle andre). Det er utroligt hvor mange der dør pga. skydevåben hvert år i USA. Det er omkring 11.000 mennesker, mens f.eks. England kun har ca. 68 døde pga. skydevåben. En lille detalje til at inkludere i den store vision om mulighedernes land, hm?

Bare rolig, jeg prøver ikke at skræmme folk væk eller få dem til ikke at kunne lide USA. Personligt så elsker jeg de Forenede Stater lige meget hvor meget vold de har i deres land, og hvis du også holder af USA, så burde det her lille indlæg ikke ændre din mening det mindste. Man er bare nødt til at vide det hele, både det gode og det dårlige. Jeg skrev det her indlæg, fordi Colorado er mit 3. valg af stater som jeg gerne vil placeres i, og det er der skudepisoden på skolen Columbine High School fandt sted tilbage i 2004. Ikke fordi jeg er bange for den stat, men fordi jeg følte at jeg ville dele filmen og dens budskab med andre ^^

0 kommentarer:

Send en kommentar