Har jeg tuberkulose?

>> tirsdag den 12. januar 2010

...nej, det er jeg sjovt nok temmelig sikker på, at jeg ikke har. Men alligevel skal alle os kommende udvekslingsstudenter til USA ind og tjekkes for det. For mig var den dag i dag, så jeg fik lidt tidligere fri fra skole, og så var det ellers afsted til Hillerød sygehus. Efter nogle gåture ned af laaaaaange gange og lidt ventetid blev det endelig min tur. Det viste sig, at de tester for tuberkulose ved at sprøjte et eller andet ind under det yderste lag af huden på din underarm med en nål (!), hvorefter de 72 timer efter kan se, om du har tuberkulose eller ej.

Avavav, det gjorde mere ondt end 10 vaccinationer! Jeg spurgte hende lægen først, om det var ligesom at blive vaccineret, og hun svarede, at ja det var det, det spændte også bare "en lille smule" - my ass! Det spændte vildt meget, og gjorde utroligt ondt s: Jeg er glad for at det er overstået, pyha! Men det er til at holde ud, bare rolig - der er ingen grund til at panikke over dette, hvis du ikke er blevet tjekket endnu. Jeg er stadig i live, right? xD

Rigtigt har den lungemedicinske afdeling på sygehuset lukket om fredagen, hvor jeg skal tjekkes, så jeg bliver sendt op et andet sted. Der stod en læge og sagde, at jeg bare kunne komme mellem kl. 10 og 11, indtil hun strengt fik at vide af en anden læge, at det skulle være præcis 72 timer efter, altså kl. 13:30. Betryggende...

Sendte mit vaccinationskort for mine Heppatitis-vaccinationer ind i går, og fik dem tilbage allerede i dag. Det viser sig, at dem som gav mig vaccinationerne selvfølgelig har glemt, at give deres stempel. Great~ de forlanger garanteret penge igen, for at rette op på deres fejl -.-' Ellers er der ikke rigtig noget nyt på udvekslingsfronten. Jeg håber min mor får fat i den lægeerklering om skoldkopper i dag, - pga. de der regler, som er blevet ændret - så jeg kan få godkendt min ansøgning og få den sendt til USA - jo før jo bedre!

0 kommentarer:

Send en kommentar