Begyndelsen på 2010!

>> onsdag den 6. januar 2010

Hurra for det nye år, 2010! Jeg havde den dejligste juleferie, men jeg synes nu at den gik lidt for hurtigt. Det er svært at fatte, at skolen allerede går sin vante gang igen, når jeg har det, som om det var juleaften igår. Men ak ja, sådan har vi det vel alle? Jeg tror de sidste 5 måneder af skolen vil gå lige så hurtigt - hvis ikke hurtigere! Det er trist, for folkeskolen har jo været ens hverdag gennem 10 år, og de mennesker man har gået i klasse med har ligesom været ens anden familie - også selvom man nogle gange har hadet dem som pesten!

Jeg har haft nogle fantastiske stunder med min familie og mine venner her på det seneste, og jeg har flere nætter ligget søvnløs og været tæt på at tude, fordi jeg ved jeg kommer til at savne dem alle noget så forfærdeligt, specielt familien! En nat tænkte jeg endda: "Hvorfor vil jeg dog forlade alt det her? Hvorfor ikke bare blive hjemme sammen med alle dem du holder af?"
Dér blev jeg nødt til at huske mig selv på alle de oplevelser jeg vil få næste år, samt alle de nye mennesker jeg kommer til at møde. Nu ser jeg endnu engang frem til at skulle afsted, men udvekslingsfeberen aftager jo nærmere du kommer på afrejsedatoen- i hvert fald for mig. Jeg må dog indrømme, at det at kunne sige "jeg skal afsted i år! og ikke bare "jeg skal afsted til næste år" giver mig millioner af sommerfugle i maven. Jeg glæder mig, lige meget hvor hårdt det kommer til at blive! :D

I går var jeg hos lægen, hvor jeg fik min nr. 2 vaccination mod Heppatitis A + B. Det gjorde ikke så ondt som første gang, men jeg vil nu aldrig rigtig bryde mig om at blive stukket med en nål s: I dag fik jeg en mail fra Explorius, om at USA har ændret nogle regler mht. skoldkopper. Rigtigt besværligt, for nu skal jeg have endnu en lægeerklæring med dato osv. for hvornår jeg har haft det - og det koster altså bare mange penge! D: Er det kun for os i Danmark, eller også i Norge osv.?

Det er også skønt at se, at der er så mange der skal til USA med Explorius i år! Håber på at kunne møde nogle af dem i New York på Soft-Landing Camp (:

0 kommentarer:

Send en kommentar